4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Blanchee

Wacom Bamboo tablet en Final Cut Express. Een goed idee?

Ik werk nu met een Imc en een bamboo pentablet. Omdat ik continue spierspanning hou op mijn arm en daar last van heb, ben ik op zoek naar een ergonomischer tablet. Wie heeft er ervaringen met het werken met een toch tablet in combinatie met Final Cut Express? Welke tablet is het meest geschikt en wat is de optimale grootte?

Bijdrager
    EmuuuH

Ga niet groter dan a5 als je hem niet voor tekenen gebruikt.
    Ik heb jaren met een tablet gewerkt, en nooit last gehad van mn arm.
    Momenteel gebruik ik enkel nog de touch tablet van mn macbook. Beide werkt prima voor final cut en photoshop, alleen is de tablet met de pen is iets sneller in mijn geval..

Bijdrager
    Anillusion

Ik heb zelf de Wacom Intuos3 A5wide, vergelijkbaar met de Intuos4 Medium (die ik komende week ga kopen voor een tweede computer). Persoonlijk vind ik dit de optimale grootte. A6 is voor mij te klein, A4 is te groot. Maar omdat dit met ergonomie te maken heeft is dit strikt persoonlijk: wat voor mij goed aanvoelt hoeft niet automatisch voor jou goed te voelen.

Een tip die ik je kan geven is pak een groot vel papier en een potlood en leg deze voor je computer neer op de plek waar je je wacom zou willen leggen. Zet de potloodpunt linksonder op het vel papier en kijk naar het beeldscherm en beeld je in dat je muiscursor linksonder in beeld staat. Beweeg nu je potlood over het vel papier tot voor je gevoel je muiscursor in de rechterbovenhoek zit. Kijk nu naar je vel papier en ga meten. Nu weet je wat voor jou het meest natuurlijke aanvoelt en kun je kijken welk tablet daar bij past. Waarschijnlijk zal het niet heel precies uitkomen, maar als je tussen A6 en A5 uitkomt kies dan voor een A5. In de settings van de wacom kun je altijd je tablet-area verkleinen.

Bijdrager
    1234

ik werk vaak op 1 scherm en dan vind ik persoonlijk A6 prima. ik heb een bamboo touch, ik kan niet meer zonder en wordt altijd een beetje chagrijnig als ik weet met een muis moet werken ergens.

Ook voor normaal surfwerk ed raad ik het iedereen aan. een WEacom Bamboo A6 is goedkoper dan een Magic mouse en werkt (mening!) 10X lekkerder.

http://www.wacom.com/bamboo/bamboo_touch.php

ik heb trouwens wel eens een tablet gehad van een ander merk… niet doen, alleen wacom maakt fatsoenlijk spul.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.