11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    kermit

wacom bamboo of intuos? en welk formaat?

wat is het verschil? Ik wil er een aanschaffen om in photoshop te tekenen. Ik heb een 20″imac 1680*1050pixels. welk formaat is het handigst om te tekenen?

Bijdrager
    bartvd

intuos is precieser. Je moet goed bedenken wat je precies wilt doen.. Wil je hele schilderijen “schilderen” in PS.. of af en toe een lijntje, wat gummen , foto bewerken etc.

Bijdrager
    kermit

gewoon illustraties tekenen, net zoals op papier…

wat bedoeld men met preciezer?

Bijdrager
    bartvd

de intuos is nauwkeuriger met waar je je punt van je pen neerzet. ook is ie nauwkeurig in het meten van de druk die je op je pen uitoefent.
    check dit maar even.
    http://www.wacomshop.nl/compare.html

Bijdrager
    kermit

voor welk formaat zou jij gaan?

a5 / a5 wide of a4?

in verhouding met mijn imac.

Bijdrager
    bartvd

ik heb nu een A6 tablet. intuos 2.. maar ik teken niet hele gedetaileerde tekeningen. Ik gebruik m veel voor mn 3d werk. en als vervanger van mn muis om RSI te voorkomen.
    Net een a6 wide besteld.. Groot genoeg voor mij.
    Als je echt wilt tekenen is groter prettiger.. Echter groot is niet altijd beter.. Je moet dan ook immers meer je arm over het tablet bewegen. Maar voor tekenen is denk ik een groter fromaat prettig, komt meer overeen met echt tekenen.
    Kost helaas ook behoorlijk wat. Dus echt geod bedenken wat je wilt tekenen. Ik vind klein dus erg fijn voor mijn gebruik.
    Ik werk met mn A6 ook op een wide screen.. dat gaat heel goed.
    Heb nu wel een Wide besteld.

Bijdrager
    kermit

eigenlijk is een a6 vegelijkbaar met een bamboo medium, niet? de kleine heeft een hogere resolutie die compenseert met de grotere met een lagere resolutie…?

Bijdrager
    Paniek

Ik gebruik de A4 Intuos en mijn scherm is zo’n 20 inch breedbeeld.
    Het werkt voor mij echt superfijn met name bij het photoshoppen (maar ook bij Illustrator en Indesign). Ik heb ‘m destijds gekocht omdat ik last begon te krijgen van mijn pols en elleboog. Nu heb ik er geen last meer van.
    Mijn overweging was om de A4 te kopen, dat als ik last heb van een bibber/onstabiele hand waardoor ik met een klein tablet niet goed uit de voeten kan (niet precies genoeg).

Teken je altijd op A4 formaat of op kleine blaadjes?

Bijdrager
    kermit

de eerste versei van de intuos had blijkbaar ook “maar” de resolutie van de huidige bamboo… vandaar mijn terughoudenheid

Bijdrager
    nikzonderc

Ik raad je aan gewoon te beginnen met een klein formaat tablet. Als het je bevalt kan je altijd nog switchen naar een groter (en tevens duurder) formaat tablet.:)

Bijdrager
    bartje

Voor 1680x1050px ben je met een A5 wide perfect uit. Gezien de meerprijs die je voor een A4 betaalt. Voor meer 1:1 gevoel tussen je hand en op het scherm moet je toch wel een stapje groter gaan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.