8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Fred Emons

Wachtwoorden

Goedemiddag, gisteren een Mac27″ gekocht, nu een weekend bezig om alle applicaties ” rond” te krijgen. Steeds weer was er een wachtwoord verkeerd(!?). Weerceen nieuwe verzinnen. Nu werkt mail, iCloud goed( vraag me af of dit met de juiste wachtwoorden ging). Aflijn nu wil ik ook de optie berichten laten werken. Weer inloggen met mijn Apple Id, weer de melding dat mijn wachtwoord niet juist, kortom help! Nog een vraag wel of niet Google chrome installeren( weer een mail programma erbij) kortom ik ben verdwaald!

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik ben ook een beetje verdwaald in jouw woorden. Je titel is ook nogal nietszeggend.
    Wat bedoel je eigenlijk i.v.m. die wachtwoorden? Ik raak er niet uit…

Om op je tweede vraag te antwoorden:

Google Chrome is een webbrowser en geen e-mailprogramma. Je kunt wel Gmail (Google’s online e-maildienst) gebruiken maar dat hoeft niet. Safari 6.0 is héél snel, maar als jij liever werkt met Chrome kun je dat perfect doen. Een internetbrowser is een kwestie van persoonlijk aanvoelen.

Bijdrager
    Fred Emons

Allereerst bedankt voor je reactie, ik kom er zelf ook niet meer uit. Wachtwoord voor Apple Id nu al diverse keren gewijzigd. Hierna wachtwoord voor ICloud ook deze moest ik steeds wijzigen. Kortom ik begrijp er ( echt) niets meer van. Zo ben ik ingelogd en dien ik nogmaals ” iets” te bevestigingen . Krijg ik de melding het wachtwoord mag niet eerder dit jaar gebruikt zijn. Ergens ben ik in de fout gegaan, alleen nu werkt ” alles” op de optie berichten na. Ook hier weer inloggen met mijn Apple id waarna er een melding komt ” dit wachtwoord klopt niet”. Kortom frustratie ten over en ik denk een urntje of 35 proberen.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum.[/mod]

Bijdrager
    Yggdrasil

Waarom moet je je wachtwoorden wijzigen? Gebruik eens komma’s in je zinnen.

Bij het installeren van een Mac kies je je Apple ID. Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je dat één keer opnieuw instellen en dan gaat het normaal goed.

Bij iCloud hoef je géén nieuw wachtwoord aan te maken. Je gebruikt daarvoor je reeds aangemaakte Apple ID. Als je de melding krijgt dat je dat wachtwoord al eens hebt gebruikt, dan heb je een ander wachtwoord gekozen voor je Apple ID terwijl dat helemaal niet hoefde.

Je moest gewoon één Apple ID gebruiken voor je Mac (in de App Store bv.) én voor iCloud. Was je je wachtwoord vergeten, dan kon je gewoon een nieuw aanmaken door te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Probeer eens je oud wachtwoord in te vullen, het wachtwoord voor je het hebt veranderd.

Bijdrager
    Fred Emons

Geen idee waarom ik in eerste instantie mijn wachtwoord diende te wijzigen, mijn oude wachtwoord gebruik ik al sinds mensenheugenis. In iedergeval deze dus gewijzigd anders kon ik niets meer via de AppStore aankopen. en toe ging het faliekant verkeerd, ik zal inderdaad eens kijken of ik via mijn oude wachtwoord nog iets kan doen( alleen weet ik antwoord al). In iedergeval bedankt voor het meedenken. Een fijne avond verder.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja, probeer eens de stappen te overlopen die je hebt gemaakt en kijk dan of je je oude wachtwoord niet terug kan activeren via een e-mail. Ik neem aan dat je een e-mail hebt ontvangen van Apple met de melding dat je wachtwoord gewijzigd werd…

Succes

Bijdrager
    Fred Emons

Ok, mooie tip ga ik doen. Wederom bedankt. En sluiten maar.:thumbsup:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.