5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Airheart

Wachtwoorden verbeteren

Ben mijn wachtwoorden aan het bijwerken, oftewel al die sites waar ik dat ene, makkelijke wachtwoord gebruikte ver’moeilijken’. Ik gebruik iCloud sleutel hanger.
    Vaak werkt het fijn. Via wachtwoorden op mijn iPhone met Touch ID erin en zien welke een waarschuwing hebben.
    (Jammer dat er vaak meerdere staan omdat de oude wachtwoorden ook allemaal bewaard worden, maar ja)
    Dan op mijn Mac naar de desbetreffende site, e-mailadres invullen en wachtwoord vergeten intoetsen. Dan via de link in mijn mail naar het wijzig wachtwoord deel van de site. Apple geeft dan automatisch een sterk wachtwoord, wat ik dan neem.
    Daarna wordt er gevraagd of ik dit in de iCloud sleutel hanger wil opslaan, en het staat op al mijn apparaten ter inzage en wordt automatisch ingevuld als ik weer eens naar die site ga.
    Ik kom de volgende problemen tegen, ik denk omdat de website niet goed afgestemd is op Apple (?):
    – Bij sommige websites komt niet het automatische sterke wachtwoord van Apple
    – Bij sommige websites komt wel het sterke wachtwoord, maar niet het bericht om het op te slaan in de sleutelhanger
    – Soms komt wel dat bericht ( de ene keer snel, of pas als je de website afsluit) maar slaat hij het niet op in de sleutelhanger
    – Soms slaat hij het wel op in de sleutelhanger maar synchroniseert hij niet naar andere apparaten.
    Herkennen anderen deze problemen, waar ligt het aan, is er iets aan te verbeteren?
    Waarom heeft OMT de website op dit gebied niet aan Apple aangepast?

Bijdrager
    Airheart

Soms pakt een gebiste het sterke wachtwoord niet omdat er dan teveel tekens gebruikt worden. De website wil er dan maar maximaal 16 bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Airheart

gebiste is website

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

(Jammer dat er vaak meerdere staan omdat de oude wachtwoorden ook allemaal bewaard worden, maar ja)

Je kan de oude ook verwijderen

Bijdrager
    Airheart

Ja, ik bedoelde dat ik het jammer vind dat dat niet automatisch gebeurt. nu moet ik eerst checken wat de meest recente ook weer was.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.