4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    McFire

Wachtwoorden kwijt na reset Sleutelhangertoegang

Ik heb mijn Sleutelhanger gereset, omdat ik allerlei meldingen kreeg bij opstart van iTunes.

Maar nu ben ik alle wachtwoorden kwijt! Er zou een reservekopie gemaakt zijn, maar die kan ik niet vinden. Ik heb wel al mijn map Keychain (origineel) van mijn TimeCapsule geïmporteerd, maar hoe krijg ik die wachtwoorden daar nu in terug?

Naam Keychain origineel map wijzigen in Keychain, andere (meest recente weggooien) en opnieuw opstarten? Of werkt het zo niet?

Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties.

Bijdrager
    wdele

Da’s ook niet zo gek, want al je wachtwoorden staan uiteraard in een keychain;)

Volgens mij kan je keychains importeren door naar Sleutelhangertoegang te gaan, in het menu Archief ‘Voeg sleutelhanger toe…’ te kiezen, en vervolgens kan je een .keychain bestand importeren. Deze staan in:

~/Library/Keychains

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  wdele.

Bijdrager
    McFire

Het vreemde is dat ik geen enkele melding kreeg, wel dat de inhoud van de keychain opgeslagen zou worden. Alleen waar?

Maar goed, met de import van de keychain uit TimeMachine en die importeren in Sleutelhanger, heb ik alles weer bij elkaar. Enig vervelende is nu dat hij gebruikte wachtwoorden niet overal meer automatisch in vult.

Dank voor je reactie.

Bijdrager
    defores

Terminal:
    ~/Library/Keychains/
    login.keychain :is de keychain die gebruikt wordt
    login.keychain.<blabla> :iets in die trant zal wel de reserve copy zijn
    of je maakt vooraf er een copy van.

Let goed op dat het niet per definitie om wachtwoorden hoeft te gaan maar ook met (self signed) certificaten.

En het klopt dat je overal je wachtwoorden weer moet invullen, dat is juist wat de reset inhoud.
    Als dat niet gewenst is dan moet je gericht zoeken in de keychain venster.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.