8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Wachtwoorden in Safari onthouden

Van een bepaalde site kan ik mijn wachtwoord niet terugvinden in Voorkeuren > Wachtwoorden, terwijl dat bij andere sites wel het geval is. Waarschijnlijk heb ik per vergissing opgegeven dat het wachtwoord nooit onthouden mag worden. Kan ik dan nog aanpassen?

Bijdrager
    Afroman

Kan je het niet zoeken in Sleutelhanger/Keychain acces?

Bijdrager
    jv65

Als je je wachtwoord niet opslaat als daarom gevraagd wordt, dan staat er bij het wachtwoord “nooit bewaard” in de wachtwoordenlijst. Als je die regel vervolgens verwijderd kan je alsnog je wachtwoord opslaan als je weer inlogt.

Bijdrager
    Vindplaats

In de sleutelhangertoegang is de website niet vermeld. Zie bijlage. Bij het inloggen staat nergens vermeld “nooit bewaard” of iets dergelijks. Ook niet als ik het wachtwoord opgeef dat ik nu toevallig wel weet, maar over een paar dagen niet meer. Dat is dan ook de reden dat ik het wil laten onthouden door de pc.

/uploads/community/9c4d48b1ba4e9b1e5f2411c210b725fdfb3aca54_79280.png

Bijdrager
    jv65

Ik bedoel in de wachtwoordenlijst van Safari.

Bijdrager
    Vindplaats

Neen, helaas staat het daar niet in. Wel andere wachtwoorden die ik regelmatig gebruik.

Bijdrager
    Vindplaats

Het is gelukt. In Voorkeuren > Privacy heb ik bij info van Cookies en andere websitegegevens de naam van de website verwijderd. Toen ik vervolgens weer opnieuw bij die website inlogde en mijn wachtwoord opgaf werd mij gevraagd of ik dat wilde onthouden. Na dit bevestigd te hebben staat het wachtwoord inderdaad vermeld in de lijst Voorkeuren > Wachtwoorden. Wel staat tot mijn verbazing de naam van de website weer vermeld bij de info van Voorkeuren > Privacy. Allen bedankt voor het meedenken.

Moderator
    Night

Ah, je hebt in de website zèlf dus aangegeven dat je het niet wilde onthouden (zo’n functie heeft OMT ook)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.