6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    lekzicht

Wachtwoorden

Vraag. Waarom zou je een app gebruiken om al je wachtwoorden in te zetten. Terwijl je ook een notitie kunt gebruiken. En deze kan beveiligen met een wachtwoord.

Bijdrager
    TheBigZ

De app kan ze bv automatisch voor je invullen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  TheBigZ.

Moderator
    Pete.Z

Omdat de meeste apps veel meer doen dan alleen onthouden.
    Automatisch invullen, wachtwoorden genereren, creditcard gegevens opslaan en nog veel meer.

Wil je gewoon je wachtwoorden terug zoeken is een notitie prima natuurlijk.

Bijdrager
    pruus

En als je bijvoorbeeld 1Password gebruikt, dan kun je daar ook extra gegevens in opslaan. Dus biedt het wel meer dan alleen een notepad.

Bijdrager
    lekzicht

Toch heeft t iets geks. Als ik voor alles het zelfde wachtwoord gebruik is dat onveilig, hoe sterkt t wachtwoord ook is. Terwijl met een dergelijke app gebuik je wel 1 wachtwoord. Als je de hebt kom je ook overal in. Dus wat er buiten alle handigheidjes nu zo super veilig aan is zie ik niet direct.

Bijdrager
    bcgraaf

Het voordeel van een password app bv Keychain of 1password is dat je hier 1 sterk wachtwoord voor gebruikt welke je niet bij andere diensten gebruikt. Mits je natuurlijk de app het wachtwoord voor je laat maken en opslaan. Als bv de blokker gehackt wordt hebben ze niet een wachtwoord wat ze ook bij andere diensten kunnen gebruiken. Ik zelf heb dan 2factor authenticatie aan staan, mochten ze mijn wachtwoord hebben kunnen ze er nog niet bij.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.