17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    ndunsbergen

Wachtwoorden

Hallo OMT,

Hoe onthouden jullie je wachtwoorden? Slaan jullie deze op in een app? En zo ja, welke? En waarom die app en geen andere?

Alvast bedankt,
    Nick

Bijdrager
    Shmoo

1Password

Omdat er geen betere is..

https://agilebits.com/onepassword

Bijdrager
    optizien

Je hoeft bij 1password maar 1 goed te bewaren…!!! De rest regelt die vanzelf….deze is een dikke aanrader voor elke OSX en IOs gebruiker en synchroniseert tussen beide…nooit iets meer iets kwijt……

Inactief
    Anoniem

De sleutelhanger van Apple. Ik denk er ook over de wachtwoorden in een beveiligde notitie in Apple Notities te bewaren. Mijn streven is zoveel mogelijk software van Apple zelf te gebruiken. Onlangs zelfs Evernote ingeruild voor Apple Notities.

Bijdrager
    SunKeeper

Standaard sleutelhanger, voor de sites die het ondersteunen. Overige info staat in een beveiligde notitie.

Beste feature ervan is dat de hele Sleutelhanger als sneeuw voor de zon verdwenen is wanneer je account wordt gekraakt of je op afstand Find my Mac activeert.

Terwijl die toch nog op iCloud staat, maar via iCloud.com niet te bereiken is voor iemand die eventueel je Apple ID-wachtwoord steelt.

Bijdrager
    KarelWillem

KeePassX

Omdat? Geen idee. Was de eerste die ik langs zag komen voor alle devices.

Bijdrager
    MDF

Pastor

Ik gebruik al jaren Pastor, een wat vreemde naam:-) maar functioneert perfect.

Oh ja… het is ook nog gratis:-)

Bijdrager
    csteelooper

Ik heb voor iOS 1Password geïnstalleerd, maar toch vind ik Keychain fijner (dus de Sleutelhanger van iOS/OSX). Gewoon omdat daarvoor geen aparte app nodig is (tenzij je gegevens wilt controleren). Vooral op iOS moet je als je in je 1Password Vault wil ook altijd vía 1Password werken. Logisch natuurlijk, maar wat ik bedoel is dat het niet geïntegreerd kan zijn en je dus niet gewoon naar site x kunt navigeren en dan je gegevens automatisch voorgeschoteld krijgt.

Op zich vind ik, als je dan per se een externe app wilt gebruiken, 1Password wel echt een van de betere.

Bijdrager
    fin

Enpass

Omdat 1Password schandalig duur is. Enpass werkt op Mac en iOs, werkt met vinger afdruk, heeft een Safari plugin voor snelle invoer van wachtwoorden, kortom, alles wat je nodig heb. Het synchroniseert met diverse diensten. Volgens mij een super alternatief voor het hele dure 1Password.

Ben wel benieuwd wat je gaat kiezen uiteindelijk en waarom…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zet ze in beveiligde notities in Sleutelhangertoegang. Gebruikersnaam en wachtwoord in aparte notities, met niks anders erin, zodat ze te kopiëren zijn door alleen de notitie aan te klikken en ⇧⌘C in te drukken, en ik ze daarna in het betreffende veld kan plakken.

Inactief
    Anoniem

Knal ze in One Note of druk altijd op “wachtwoord vergeten”

Bijdrager
    Neowip

1Password in combinatie met Keychain

Bijdrager
    Hansi2124

Als MDF: jarenlange trouwe gebruiker van Pastor.

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom zou je spul van een derde partij gebruiken, met als nadeel bv: mogelijke problemen bij OS update, kosten, etc. Dus voor mij: Apple’s eigen Sleutelhangertoegang/Sleutelhanger (Keychain Access/Keychain) werkt altijd, al decennia, op alle Mac’s en devices.

Zelf heb ik ook nog een beveiligde PDF, waar ik gewoon een lijst van alle gebruikersnamen+ww bijhoudt (zo’n 150).
    Binnenkort in het programma (OS X / iOS) Notities, want dan kun je een notitie beveiligen
    (http://www.apple.com/ios/preview/).

Bijdrager
    ndunsbergen

Toch naar 1password. Omdat ik liever op iets vertrouw waar meerdere mensen al ervaring mee hebben en wat regelmatig hier op OMT voorbij komt (positief). Wil toch graag een app ervoor, dus dan maar investeren:P

Bijdrager
    madcat

Zelf heb ik een combinatie van keychain en 1password.

Keychain gebruik ik voor onbelangrijke wachtwoorden zoals websites en wifi wachtwoorden.

1Password gebruik ik voor belangrijke zaken, zoals (windows) wachtwoorden van het werk, bitlockercodes, firmware passworden en pincodes van vpn pasjes. Deze synchroniseer ik berust ook niet met icloud omdat ik dat niet als veilig beschouw.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Zelf zeer tevreden over Dashlane

Lijkt op 1Password.
    Als je geen synchronisatie tussen apparaten nodig hebt, is ie nog gratis ook..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.