6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Wachtwoorden

De wachtwoorden die ik op de websites gebruik worden meestal onthouden en zijn terug te vinden in Voorkeuren > Wachtwoorden. Echter het wachtwoord van dit forum zie ik niet op deze plaats. Hoe kan dat?

Bijdrager
    pruus

Dat zou kunnen gebeuren doordat er een cookie staat op jouw pc. Daarmee ga je automatisch door. En omdat je nog niet schoon bent ingelogd, is jouw wachtwoord dus nog niet door Safari oid gebruikt en dus niet opgeslagen in de keychain….

Bijdrager
    SunKeeper

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat ze soms niet in de lokale Sleutelhanger (Inloggen) staan, alleen in de iCloud sleutelhanger.

Dus kijk daar eens. Je vindt het linksboven:

Bijdrager
    Vindplaats

Sunkeeper,

Dat is inderdaad juist. Hoe kan ik dat aanpassen zodat het ook in de lokale Sleutelhanger (inloggen) komt te staan.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat hoef je niet aan te passen, want dat maakt geen verschil. Je Mac kijkt altijd naar allebei tegelijk.
    Om een wachtwoord terug te vinden weet je nu dat je bij iCloud moet kijken.

Sleutelhanger moet je gebruiken als naslagwerk. ‘Even opruimen’ moet je niet doen, want er staan ook een hoop gegevens van het systeem zelf in. Je krijgt de raarste dingen als je dat verwijdert of aanpast.

Dus alleen maar iets verwijderen/aanpassen als er een wachtwoord in staat wat verlopen of opgeheven is voor een bepaalde website. Verder nooit doen.

Bijdrager
    Vindplaats

Ok, bedankt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.