4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Wokkel

Wachtwoordcontrole mislukt ten onrechte

Op mijn iMac heb ik ineens voortdurend problemen met wachtwoordcontrole.

Op websites van derden waar ik ter accountregistratie/-activatie mijn wachtwoord moet invoeren en ter controle nog een tweede keer moet invullen, krijg ik ondanks dat ik twee keer 100% identieke wachtwoorden invul, voortdurend de melding dat die controle mislukt. Of ik e.e.a. nu probeer in Safari, Firefox of (minder bekende browser) DEVONagent Pro, het probleem houdt aan.

In Mail, waar ik tot voor kort probleemloos ook mijn Hotmail kon ontvangen, is en blijft het account nu offline omdat ook daar ineens de wachtwoordcontrole (b)lijkt te mislukken. Ik weet 100% zeker dat ik exact het juiste wachtwoord invoer, maar krijg nu toch steeds de melding dat die controle mislukt:

Uit het feit dat dit probleem in verschillende programma’s optreedt, maak ik voorzichtig op dat het probleem op een dieper niveau in mijn computer veroorzaakt lijkt te worden, bijvoorbeeld door systeemsoftware waar verschillende applicaties gebruik van lijken te maken.

Is er iemand die een idee heeft wat hier aan de hand kan zijn? Ik gebruik 1Password om er zeker van te zijn dat ik exact de juiste wachtwoorden gebruik en niets kan invoeren in phishing websites, volgens Bitdefender is mijn computer daarnaast schoon van virussen, malware en ander vervelend gedoe.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Wokkel. Reden: image werd niet ge-upload
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Wokkel.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Wokkel.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste sub-forum geplaatst

Bijdrager
    vuurvreter

A: Heb je al proberen in te loggen op een ander apparaat?
    B: Zou het kunnen dat je account is gehackt?, als A niet is gelukt, probeer je wachtwoord te wijzigen.

Moderator
    Night

Je kunt, als je inlogt via de web-interface ( https://login.live.com ) vragen om je password opnieuw te laten toesturen (mits je een secundair e-mail-adres hebt opgegeven bij registratie). Controleer of dit werkt. Als je geen password toegezonden krijgt, is er duidelijk iets mis met je account (hack mogelijk). Neem dan onverwijld contact op met Microsoft Support ( https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus?forceorigin=esmc ). Als je het wél toegestuurd krijgt, gebruik dit dan om in te loggen op de webinterface en maak een nieuw wachtwoord aan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Wokkel

Hallo Night en Vuurvreter, dank alvast voor jullie reacties, ik was (en ben nog) even te druk om e.e.a. op te pakken, ga jullie tips vandaag of morgen uitproberen. Een nieuwe ontwikkeling is dat ik spontaan weer wel Hotmail kan ontvangen (?), terwijl het probleem op sommige websites blijft voortduren. Ik zal alle software en extensies die mogelijk kunnen storen uitzetten en gefaseerd weer aanzetten (VPN, Little Snitch, Ghostery en ABP), ook al leken die e.e.a. eerder niet te hinderen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.