11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    andrez

Wachtwoord wordt niet geaccepteerd!

Beste mede mac-ers,

Kom thuis van m’n werk, zal even inloggen op het Internet, wordt m’n wachtwoord niet meer geaccepteerd!
    Ik ben dus weer “ouderwets” verbonden via MacOS 9 :(

Ik zou toch zweren dat dit het goede wachtwoord is, maar het wordt als onjuist gekenmerkt en ook allerlei variaties helpen niet.

Wat te doen?!

Ben benieuwd.

Groet,

andrez.

Bijdrager
    dennis

Heb ik ook soms , ook al weet ik zeker dat alles klopt.
    Kijk of alle stekkertjes goed zitten en doe een herstart!
    Of misschien nog beter zet je mac uit en na een half minuutje ongeveer weer aan. Kijken of hij dan nog steeds hetzelfde aangeeft.

Dennis

Bijdrager
    macjazz

Als het probleem blijft kun je misschien je password resetten met de osX install CD..

maZZl Jazz

Bijdrager
    andrez

Heb uiteindelijk vanaf de install cd (c ingedrukt) opgestart, daarna “hard” uitgeschakeld, weer opgestart en tenslotte het wachtwoord opnieuw ingevoerd. Het nieuwe wachtwoord wordt voor een Internetverbinding maken geaccepteerd, maar……..niet voor het ophalen van mail!

Wat is hier gaande?!

Bijdrager
    andrez

Ter aanvulling;
    Kan nu weer gewoon inloggen, zonder steeds gebruikerswachtwoord in te hoeven vullen, maar……..als ik mail wil gebruiken moet ik ook een wachtwoord invullen. Dat voor de sleutelhanger, wat eerst niet hoefde. Wat ik hier ook invul, het wordt als fout gekenmerkt.
    Ook moet ik steeds opnieuw het provider wachtwoord invullen.
    Als ik echter een aantal malen anuleer dan kan het ineens weer zonder!
    MSN messenger en Macjanitor kan ik niet meer gebruiken want die willen alleen nog met het sleutelhanger wachtwoord geopend worden. Anuleren helpt bij deze programma’s niet.

Bijdrager
    michelvdb

Keychain First Aid 1.0 al geprobeerd? Het lost nogal wat wachtwoord problemen op.

ik zorg wel voor een link. even geduld.

BBcode voor het adres lukt vanavond niet. Misschien is die url wel te vet.
    Zoek op de Apple software download site naar Keychain First Aid 1.0 of het AppleCare Document 107234

Bijdrager
    andrez

Bedankt voor de tip michel. Heb het inmiddels downgeload via version tracker en wat ik al verwacht had; key editor kan het niet verifieëren noch repareren want……je raad het al, daarvoor moet het sleutelhanger wachtwoord ingevuld worden, wat niet geaccepteerd wordt!

Het gaat op een structureel probleem(pje) lijken.

Bijdrager
    macjazz

je kunt naar keycain acces, onder utilities, daar trash je de toepasselijke keychain, daarna kun je hem weer opnieuw invoeren..
    als ie gelocked staat kan het ook zijn dat het password niet mee veranderd als je een nieuwe aanmaakt voor je account..

Mazzl jazz

Bijdrager
    andrez

Bedankt voor jullie tips!
    Wat uiteindelijk de oplossing was, is, via de harde schijf users (of gebruikers) openen, daarna je gebruikersnaam/nickname aanklikken, vervolgens naar library en tenslotte naar keychains. In keychains zit je gebruikersnaam/nickname file die je verwijderd. Nu moet je opnieuw een wachtwoord invoeren, wat vervolgens voor elke toepassing (als het goed is!) weer geaccepteerd wordt.
    Hoe dit probleempje is ontstaan valt moeilijk te zeggen. Misschien heeft gedownloade software voor verwarring gezorgd.
    Fijn dat alles weer naar behoren werkt in ieder geval!:)

Bijdrager
    michelvdb

Fijn dat je er weer flink tegenaan kan gaan.

Bijdrager
    Jochen

Ik ken wel janken:roll: zo blij ben ik met julie probleem, dat ook de mijne was. Bedankt voor de oplossing…. :D

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.