16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Donald D.

wachtwoord wijzigen van mail adres me.com

Beste OMT-ers,

Wil, gezien alle alarmerende berichten van dit moment mijn wachtwoord wijzigen van mijn email adres (…….@me.com).

Moet simpel zijn maar kan het nu even nergens vinden. Heeft dit ook gevolgen voor mijn Apple ID?

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Donald D.

@penseel: dank voor je reactie: Ik wil echter uitsluitend het wachtwoord veranderen van mijn email adres ………… @me.com, en niet mijn Apple ID.

Bijdrager
    penseel

Dat kan toch?

Bijdrager
    Donald D.

Ik kom op de Apple ID account pagina onder “BEVEILIGING”  de mogelijkheid “wijzig wachtwoord” tegen. Maar dan wijzig ik het wachtwoord van mijn apple id. Ik zie niet waar ik het wachtwoord van mijn mailadres ………..@me.com kan wijzigen. Of zie ik hier iets over het hoofd?

Bijdrager
    Shmoo

Volgens Mijs is dit wat je zoekt.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204397

Een specifiek wachtwoord instellen voor Mail van Apple zodat je niet ook het wachtwoord gebruikt van je AppleID/iCloud gedoe.

Bijdrager
    Donald D.

@shmoo: Ja idd. via pwned heb ik gezien dat mijn emailadres (…..@me.com) incl. wachtwoord “op straat ligt”. Maar dat betekent ook dat mijn Apple ID bekend is bij deze kwaadwillige met alle gevolgen van dien.

Bijdrager
    TheBigZ

Donald D. op 31 maart 2018 om 11:38
    Ik wil echter uitsluitend het wachtwoord veranderen van mijn email adres ………… @me.com, en niet mijn Apple ID.

Donald D. op 31 maart 2018 om 13:41
    Maar dat betekent ook dat mijn Apple ID bekend is bij deze kwaadwillige met alle gevolgen van dien.

Dus zeker ook het wachtwoord van je Apple ID veranderen!

Bijdrager
    Donald D.

Heb dus het wachtwoord van mijn Apple ID gewijzigd.

Maar is het dan zeker dat  ik hiermee dan ook het wachtwoord van mijn e-mailadres  ……………@me.com heb veranderd?

M.a.w.  is onder normale omstandigheden het wachtwoord van mijn Apple ID automatisch ook het wachtwoord van mijn e-mailadres   ………@me.com.

Dit laatste is mij nog niet helemaal duidelijk.

Vr.gr,

Donald D.

Bijdrager
    Shmoo

Je moet 2FA activeren voor dat soort functionaliteit.

Da’s een extra laag van beveiliging op je account.

Bijdrager
    Donald D.

Helaas zegt 2FA me niets. Maar moet ik daaruit concluderen dat ik met de wijziging van wachtwoord van mijn Apple ID nog niet het wachtwoord van mijn e-mailadres ……….@me.com heb gewijzigd?

Bijdrager
    TheBigZ

Je …@me.com wachtwoord is hetzelfde als je iCloud wachtwoord is hetzelfde als je Apple ID.

Bijdrager
    Donald D.

@thebigz:

Dat betekent dus dat al de ……….@me.com en de ………@icloud.com wachtwoorden die thans op straat liggen de kwaadwilligen naast je mail ook toegang

hebben tot je iTunes store, App store, documenteren, contacten, foto’s etc. etc. Ze hebben dan volledige controle over je iCloud en kunnen naar hartelust zaken kopen, wijzigen, deleten, en mails versturen.

Je zou bijna een red alert aanmaken.

Je moet dus zoals Shmoo aangeeft voor je mailadres een ander wachtwoord  maken. Mijn wachtwoord was door het programma Dropbox in verkeerde handen gekomen. 100% zeker dat ook andere programma’s in de toekomst steken laten vallen.

Dank voor jullie info. Voorlopig ben ik weer even veilig😳

Bijdrager
    GoeieDag

Het mail adres @me.com, bestaat niet meer. Net als @mac.com niet bestaat. Het kan nog gebruikt worden als -legacy- gebruikersnaam voor een iCloud account, maar het heeft geen eigen mail service meer.

Dus het gaat inderdaad om een Apple ID/iCloud account. En als je wantrouwend bent, zet je 2FA aan, want pas dan ben je echt veilig.

Bijdrager
    Donald D.

2FA aangezet, codes ingevoerd, eigen apparaten vertrouwen, extra sloten op de voordeur en superbeveiligd ben ik.

@goeiedag: je zegt dat het mail adres @me.com niet meer bestaat. Maar ik werk er nog dagelijks mee! Wie verzorgt dan in dit geval de service?

gr,

Donald D.

Bijdrager
    GoeieDag

Het is het iCloud adres wat er achter zit. @mac en @me zijn aliassen geworden. Maar het is inderdaad niet van belang; als jij een @me.com adres ziet dan is het dat voor jou.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201771

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.