6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    demajeur

Wachtwoord wijzigen encrypted folder

Hoi!

Ik heb een tijdje terug via schijfhulpprogramma een nieuwe schijf kopie aangemaakt. Wachtwoord er opgezet, zelfde icoontje als een normale map gegeven, en voila, ik had een map met wachtwoord erop.
    Maar nu wil ik dat wachtwoord graag veranderen, is er ook een manier om dat te doen?

Bedankt alvast voor je hulp!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het lijkt in elk geval te kunnen met diskutil:

changeVolumePassphrase | passwd lvUUID [-recoverykeychain file] [-oldpassphrase oldpassphrase] [-newpassphrase newpassphrase] [-stdinpassphrase]

Change the passphrase of an existing encrypted volume. It need not be unlocked nor mounted. The parameters, while variously optional, must be given in the above order.

You must authenticate either via the –oldpassphrase parameter, via the –stdinpassphrase parameter (with newline or eof-terminated data given to stdin), or via an interactive prompt (if no parameters are given), in the same manner as diskutil coreStorage convert above. Alternatively, you can authenticate by specifying –recoverykeychain with a path to a keychain file.

A new passphrase must be supplied, again via one of the three methods above (interactive, –newpassphrase, or –stdinpassphrase).

If you are supplying both the old and new passphrases via stdin, they must be separated with a newline character.

Het gebruik zou iets zijn als:

diskutil coreStorage changeVolumePassphrase [volume-ID] -oldpassphrase [oud wachtwoord] -newpassphrase [nieuw wachtwoord]

waarbij je alles dat tussen []-haakjes staat vervangt door de betreffende informatie. En ik heb het bovenstaande niet geprobeerd, dus ik ben er niet zeker van dat het ook zal werken:)

Dat gezegd gok ik dat het ook kan via een programma met een venster.

Bijdrager
    Buzz

Je weet dat er in elk Mac programma een zoekfunctie onder het helpmenu zit? Heb je de optie File -> Change Password in Disk Utility (Schijfhulpprogramma) dus al uitgeprobeerd?

Bijdrager
    GoeieDag

En anders maak je ff een nieuwe DMG aan met het gewenste ww; spul overslepen (eventueel icoon aanpassen) en je bent ook weer klaar.

Bijdrager
    demajeur
    Buzz_D op 07 mei 2014

Je weet dat er in elk Mac programma een zoekfunctie onder het helpmenu zit? Heb je de optie File -> Change Password in Disk Utility (Schijfhulpprogramma) dus al uitgeprobeerd?

Haha, ik dacht al weer veel te moeilijk! Dat was het inderdaad, bedankt!

Bijdrager
    computer space
    GoeieDag op 07 mei 2014

En anders maak je ff een nieuwe DMG aan met het gewenste ww; spul overslepen (eventueel icoon aanpassen) en je bent ook weer klaar.

De functie komt ongeveer op hetzelfde neer. Omdat alles met het wachtwoord versleuteld is, wordt in de achtergrond dit traject bewandeld. Duurt dus ook wel even.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.