8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    HansH24

Wachtwoord voor reservekopie

“Geef het wachtwoord op om het reservekopiebestand van uw iPhone te ontgrendelen”. Wat wordt er bedoeld? Het enige waar ik aan kan denken is het iTunes-ww, maar dat wordt “onjuist” genoemd.
    Daarvóór werd er al een probleem van gemaakt dat mijn iPhone een simlock had. En dat alleen maar omdat hij automatisch was gelocked. Zeg dat dan van tevoren, als dat niet mag.
    Ik zou iTunes helemaal opnieuw hebben moeten installeren. Huh?

En nu zit ik met een iPhone waar nog niks op staat, en een bestand waar ik niet bij kan. Wat is dit?!

Bijdrager
    rdesign

Is dat niet hetzelfde wachtwoord dat je invoert bij het ontgrendelen van je iPhone?

Bijdrager
    rdesign

Nee, dat is het niet. Even opgezocht:

In the iTunes Summary screen, select “Encrypt iPhone backup” if you want to encrypt the information stored on your computer when iTunes makes a backup. Encrypted backups are indicated by a padlock icon, and a password is required to restore the information to iPhone. You may want to write down the password for your backup and store it in a safe place. If you use a Mac, when you set a password you can select to store the password in the keychain. With iOS 4 and later, you can transfer the iOS keychain backup to a new device if you encrypt the backup.

Warning: If you encrypt an iPhone backup in iTunes and then forget your password, you will not be able to restore from backup and your data will be unrecoverable. If you forget the password, you can continue to back up and use the device, however you will not be able to restore the encrypted backup to any device without the password. You do not need to enter the password for your backup each time you back up or sync.”

Oftewel, je hebt blijkbaar ooit een wachtwoord ingegeven in iTunes. Probeer dus even wat wachtwoorden uit die je vaker gebruikt. Werkt dit dan niet, dan euhmmm. ja.. dat zuigt.

Bijdrager
    SUPERJORN

Hier het zelfde probleem… Ik ga dit maar eens proberen. Kan alleen op een Windows.

Bijdrager
    HansH24

Opgelost. Twee jaar geleden schijn ik dat app-wachtwoord te hebben gebruikt, en genoteerd. Heel iets anders dan het iTunes-ww, maar het stond nog ergens genoteerd.
    Voor mijn idee worden iTunes-ww en App-ww door elkaar gebruikt. Niet duidelijk.

Bijdrager
    SUPERJORN

Mijn probleem is ook opgelost!
    Ik heb een lijst met wachtwoorden opgesteld en daarmee heeft het programma via combinaties mijn wachtwoord achterhaald. Hij laat alleen de eerste twee letters zien, maar dat was genoeg om zelf verder hem te achterhalen.

Bijdrager
    HansH24

Dank jullie voor het meedenken, allemaal.

H.

Bijdrager
    Vke

@Superjorn:

Hoe heb je dat juist gedaan? Ik heb maar een paar wachtwoorden die ik afwisselend of in combinatie gebruik, dus misschien kan ik zo wel terugvinden welk wachtwoord ik ooit blijkbaar heb ingevuld bij de backup in itunes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.