9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    macbook-Jan

Wachtwoord verlopen?

Gisteren was ik op mijn MBP bezig en iTunes geopend.
    En na het openen kwam de melding dat mijn wachtwoord voor icloud was verlopen.
    Hierbij kon ik deze vernieuwen en werd doorverwezen naar een pagina om deze te vernieuwen.

Nu wekt mij dit normaal geen zorgen, maar omdat er op het moment de ronde doet dat er gegevens onderschept kunnen worden van Icloud wekt mij dit toch een beetje zorgen of dit nu van Apple zelf komt, of dat ze dit via ITunes kunnen hacken.

Wat denken jullie?
    Is dit gewoon van Apple of zijn ze al zo ver dat ze via ITunes dit kunnen manipuleren?

Bijdrager
    Ostinato

Dit riekt naar phishing. Kijk goed naar de URL van de pagina waar je heen gaat. Dit past een beetje al te goed in dit verhaal:

‘Beveiliging iTunes-wachtwoorden rammelt’

Bijdrager
    macbook-Jan

Het vreemde is alleen dat ik de melding in ITunes kreeg met een pop-up en niet op een website, of mail.
    Dus lijkt me aardig wat hackwerk als ze het via ITunes doen.

Bijdrager
    macbook-Jan

Net gekeken naar de link in de mail van Apple, maar die is gewoon naar Iforgot.apple.com

Bijdrager
    Ostinato

Die pagina lijkt me veilig. Check even of tie begint met https, dan zit je goed.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is eigenlijk de reden dat een Apple ID wachtwoord bij sommige mensen ineens verloopt, terwijl anderen al meer dan vijf jaar probleemloos met het eerste wachtwoord werken?

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Ik werk ook al sinds MobileMe met hetzelfde wachtwoord.. Misschien omdat mijn WW naar Apple-normen nog veilig genoeg is?

Bijdrager
    Ostinato

Ik heb geloof ik al 10 jaar hetzelfde wachtwoord. Nooit wat gehoord van Apple. Het is overigens aan te raden om je wachtwoord af en toe te wijzigen. Hm.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Iforgot.apple.com is op zich veilig, maar het blijft vreemd dat je daar terecht komt, want deze pagina is voor het resetten c.q. veranderen van je wachtwoord en heeft niets met een verlopen wachtwoord te maken want dat is voor zover ik weet niet aan de orde bij Apple.

In deze discussie echter komt een oorzaak naar voren maar geen echte oplossing. Het schijnt, dat als je een developers account hebt dit om de zoveel tijd gebeurd als extra beveiliging. Volgens de TS die naar Apple had gebeld kun je dat developers account niet omzetten in een gewoon account en dat betekent dat je om hier vanaf te zijn een nieuw gebruikers account moet aanmaken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.