6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Wachtwoord vergeten op 2e schijf

Na de melding gehackt te zijn (onlangs door hele snelle mensen van Onemorething perfect gereageerd) heb ik gelijk mijn 2e schijf als opstartschijf geactiveerd. Achteraf nergens voor nodig. Alleen heb ik van de vorige eigenaar nooit hiervoor een wachtwoord gekregen. Nu krijg ik hem niet aan de praat zonder een wachtwoord. Werk met OSX 10.5 . Zou de oplossing kunnen zijn door mijn systeemschijf te herstarten met C ingedrukt te houden. En dan naar mijn 1e schijf weer te gaan gebruiken als opstartschijf. Daar weet ik wel het wachtwoord van.

ik hoor het heel graag.

Bijdrager
    Pietje13

Start op met alt ingedrukt, kies je oorspronkelijke doelschijf.

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Oh, we gaan het vanmiddag proberen. Dank voor je response en een fijne dag.

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Geweldig, met zo’n simpele toets. Alles werkt weer. Dank voor deze opmerking.

Moderator
    Night

Ik snap niet helemaal wat je gedaan hebt met die zgn. 2e opstartdisk. Is dat een backup van de ‘gewone’ opstartdisk? Want als je er niet mee kan inloggen is het slechts loze data en is het misschien slimmer om die disk eens te wissen en te gaan gebruiken als Time Machine backup. Dan heb je in geval van problemen altijd iets om terug te vallen. Hoe je dat moet doen kun je hier lezen:

Een reservekopie maken van een Mac met Time Machine

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Night

Met alt kon ik bij het opstarten kiezen welke harde schijf ik kon gebruiken. Vorige keer, vanwege ‘gehackt’ besloten om mijn 2e schijf als opschrijf te gebruiken. Na het afsluiten en opstarten vroeg hij om een wachtwoord van de vorige eigenaar.

Met hulp van ALT, was dat probleem opgelost. Hij draait weer als een zonnetje.

dank voor je reactie en gaan weer Time Machine gebruiken, (was ik vergeten!)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.