6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    eonic

wachtwoord uitschakelen

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje betreffende wachtwoorden.

Iedere keer als ik een programma wil installeren of verwijderen, moet ik een wachtwoord invoeren.
    Is er ook een mogelijkheid om dit uit te schakelen?

Heb veel gezocht maar kan er niets over vinden. De mac vraagt trouwens nooit een wachtwoord bij opstarten ofzo, maar puur bij uitvoer van installaties

alvast bedank!

Bijdrager
    eonic

sorry al gevonden:P

Bijdrager
    Hansi2124

Ik denk dat dat niet mogelijk is. Misschien maar goed ook, want op die manier dwingt OS X jou om een extra handeling uit te voeren dat je bewust bezig bent om iets te installeren. Op die manier verklein je de kans om foute software op je Mac toe te laten.

Edit: hoe dan?

Bijdrager
    eonic

:P beter zoeken, had wat draadjes afgespeurd en kwam er eentje tegen die hierover ging.

Het idiote is overigens wel dat ik het in het begin niet had.

Ik heb de mac overgekocht van iemand, en die heeft een clean install gedaan.
    Ik had wel een wachtwoord maar er werd nooit om gevraagd. Later heb ik een account aangemaakt voor mijn vriendin, en sinds dien wil hij steeds een wachtwoord hebben.

Bijdrager
    Stirf

Ik ben nieuw op dit forum en via de zoekfunctie kwam ik dit topic tegen:wink:
    @eonic: kan je me stap voor stap uitleggen, hoe ik dit moet doen?

Bijdrager
    johnkeates

Je kan het wachtwoord wissen, maar beter niet die dialoogvensters uitschakelen. Een leeg wachtwoord (dus gewoon lekker op enter drukken) is misschien ook niet leuk genoeg, maar het is een vrij simpele (en toch belangrijke) laag van beveiliging! Stel dat een ongewenst programma iets aan je systeem wil wijzigen, dan kan dat nu niet, maar als jij dat permanent voor alles gaat toestaan kan je dat dus niet meer tegen houden. Als er dan een keer een programma (virus, trojan e.d.) langs komt, kan je het niet annuleren en kan het altijd doen wat het maar wil. Een dialoogvenster van Mac OS X die vraagt om bepaalde authorisatie is een duidelijke melding dat iets/iemand iets van plan is te wijzigen aan het systeem.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.