7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    roooosje

wachtwoord Time Capsule kwijt, nodig om back-up terug te plaatsen

Beste allen,

Mijn macbook is weg geweest voor reparatie.
    Nu is hij terug en ik wil mijn back-up, gemaakt met time capsule, terug plaatsen op mijn mac.
    Er wordt mij gevraagd om een wachtwoord van de Time Capsule.
    Deze heb ik echter niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb al geprobeerd om het wachtwoord te resetten zoals op de volgende pagina uit gelegd word: appletips.nl
    Maar als ik kies voor ‘handmatige configuratie’ vraagt hij meteen al om het wachtwoord voor “het geselecteerde AirPort-apparaat”

Ik gebruik mij TM ook voor draadloos internet, dit werkt wel.

Ik begrijp dat ik vooraf het wachtwoord had moeten noteren, maar dat is achteraf. Hoe kan ik het oplossen?

Bijdrager
    fred44nl

als het goed is, dan staat het wachtwoord in het hulpprogramma Sleutelhangertoegang.

Bijdrager
    GeertGB

Een zogenoemde Soft Reset lijkt me de oplossing. Kijk hier eens. Succes.

Inactief
    Anoniem

Is het niet toevallig hetzelfde wachtwoord die je voor je draadloos internet gebruikt? Bij mij is dat namelijk het geval.

Bijdrager
    roooosje

Bedankt voor jullie reacties,

fred44nl: ik heb al gezocht in Sleutelhangertoegang, maar helaas niet gevonden
    GeertGB: ik ga dat is lezen en proberen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat straks m’n back-up weg is.
    jv65: Het is niet hetzelfde wachtwoord, deze heb ik al geprobeerd

Bijdrager
    GeertGB

Bij een Soft Reset gaat je backup niet verloren volgens mij.

Bijdrager
    roooosje

Het is gelukt. Het probleem is dat ik het draadloos wilde doen. (uit automatisme)
    Met netwerk kabel tussen laptop en Time Capsule kon ik mijn wachtwoord aanpassen doormiddel van soft reset. Daarna kon ik probleemloos alle gegevens terug zetten.

Bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.