6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Bugsy

Wachtwoord opnieuw invoeren

Hallo, ik heb sinds kort een Air (M1) met Big Sur. Daarop enkele internet-accounts, Microsoft, voor mail en agenda. Nu vraagt het apparaat iedere keer als ik opstart de wachtwoorden van die accounts opnieuw in te voeren. Punt is alleen, als ik via de notificatie aangeef dat te willen doen dan kom ik wel in de settings waar ik zou verwachten dat ik een wachtwoord kan invoeren, maar die optie zie ik nergens.

Iemand een idee?

Bijdrager
    csteelooper

Als je naar Systeemvoorkeuren > Internet-accounts > [account ik kwestie] gaat, wat zie je dan? Als je ziet dat je delen (bijvoorbeeld Mail of Agenda) aan of uit kunt zetten, dan betekent dat dat je bij je account kunt zoals het hoort, maar waarschijnlijk zul jij zodra je op een van je accounts klikt je wachtwoord in moeten voeren of worden doorgeleid naar een inlogpagina van het betreffende account. Nadat je dat proces hebt voltooid zal alles weer werken. Overigens kan het soms zijn dat dit proces zich niet automatisch voordoet, maar dat je in plaats daarvan je account zult moeten verwijderen en weer toevoegen. Voor je gegevens heeft dit in de meeste gevallen geen gevolgen, daar die worden gesynchroniseerd met je online-account en dus ook altijd weer worden opgehaald nadat je je account opnieuw toevoegt. De notificaties om een wijziging zoals deze door te voeren linken vaak niet diep genoeg, die openen de plek waar je moet zijn in Systeemvoorkeuren, maar niet de account in kwestie.

Bijdrager
    Bugsy

Het gekke is, ik kan die vinkjes wel aan en uit zetten. Sterker, ik ontvang ook gewoon mail op die accounts. Het probleem is in die zin niet groot, maar wel raar. Want het systeem blijft dus vragen om het wachtwoord opnieuw in te voeren (via een notificatie), maar geeft me vervolgens geen mogelijkheid dat ook echt te doen.

Bijdrager
    Free2be

Ik had onlangs zo’n knap vervelend probleempje om op mijn nieuwe MacBook Pro M1 nog te kunnen inloggen. Hij wilde gewoon niet meer..van alles geprobeerd, Apple support gebeld en de vriendelijke mijnheer heeft samen met me een uur zitten klooien met als besluit, dat ik hem mocht binnen brengen bij een Apple Service punt…Oorzaak, dat er nog een oude software versie op de interne chip stond, waarvan ze het probleem kenden..Uiteindelijk opgelost en de software, incl. Big Sur terug erop gezet..Tot nu toe werkt alles weer vlot.

Bijdrager
    mulderd

<p class=”cite”>Free2be op 19 januari 2021 om 17:37</p>
    Ik had onlangs zo’n knap vervelend probleempje om op mijn nieuwe MacBook Pro M1 nog te kunnen inloggen. Hij wilde gewoon niet meer..van alles geprobeerd, Apple support gebeld en de vriendelijke mijnheer heeft samen met me een uur zitten klooien met als besluit, dat ik hem mocht binnen brengen bij een Apple Service punt…Oorzaak, dat er nog een oude software versie op de interne chip stond, waarvan ze het probleem kenden..Uiteindelijk opgelost en de software, incl. Big Sur terug erop gezet..Tot nu toe werkt alles weer vlot.

Pff, dan denk ik dat de oorzaak van mijn probleem hetzelfde is… Ik ga wel naar een servicepunt. Thanks!

Bijdrager
    Bugsy

Ik ga ook maar eens bellen dan:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.