6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    gIzMo01

Wachtwoord op Mail

Beste,

Is het mogelijk om via een bepaalde tool een paswoord op je mail in te stellen?
    Zodat je het mail programma niet kan openen zonder dit in te geven en je het eventueel ook snel kan locke.

De rede dat ik dit vraag is dat mijn computer regelmatig alleen achter blijft op openbare plaatsen wanneer ik 10 minuten weg ben of wanneer er snel iemand op mijn computer iets moet opzoeken en werken met de guest account is geen oplossing.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Hansi2124

Waarom alleen voor Mail?
    Het kan zoveel makkelijker voor je hele Mac als je in Systeemvoorkeuren het zó aangeeft:

Maar dit op zich is al erg riskant natuurlijk:
    “mijn computer regelmatig alleen achter blijft op openbare plaatsen ”

Bijdrager
    gIzMo01

Nee dit gaat niet wegens andere wel op mijn computer soms moeten kunnen werken, maar ik wil gwn niet dat ze in mijn mails kunnen.

Bijdrager
    Star65

Kijk, dat is nu de reden dat ze accounts hebben uitgevonden.
    Maak je voor die andere toch gewoon een account aan, paswoord op je eigen account en klaar.
    Je bent in mijn ogen een beetje “fout” bezig als je andere laat werken op je mac via jouw account.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inderdaad: gewoon een tweede account maken en, als je weggaat bij je computer, even naar het inlogscherm overschakelen, of een wachtwoord op de schermbeveiliging zetten en die inschakelen (d.m.v. actieve schermhoeken) wanneer je weggaat. Ja, dat is even wennen, maar zodra je het gewoon bent is het echt geen moeite.

Moderator
    unSOUND

En anders is er wel een methode… Het programma Mail in een beveiligde DMG stoppen, dan vraagt hij eerst om het wachtwoord. Nadeel is wel dat je dan tijdens het draaien van Mail een virtuele schijf op het bureaublad hebt staan…

Maar dat heb ik al vaker verteld…:wink:

Applicatie met wachtwoord beveiligen

Mail & Wachtwoord

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.