4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Petronella

wachtwoord op mac

ik heb sinds kort een tweedehands Imac gekocht.
    Nu wil ik iets installeren en word er een sleutelhanger wachtwoord gevraagd.
    Ook wil ik de oude gebruiker vervangen door mezelf.
    Ik heb gebeld met de vorige eigenaar en hij weet zijn wachtwoord blijkbaar niet meer.
    Hoe geraak ik hier uit!!

Bijdrager
    ronaldbob

mac volledig resetten zoals hij is als je hem nieuw koopt. Dan kun je systeem opnieuw opzetten met eigen gekozen wachtwoord
    en eigen gekozen apple ID

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Het kan ook zonder volledige ‘reset’. Start eerst op naar de recovery partitie (command+R ingedrukt houden terwijl je de Mac aanzet) en kies een taal. Kies daarna vanuit de menubalk voor Hulpprogramma’s (Utilities) en klik dan op Terminal. Daarna even ‘resetpassword’ (zonder aanhalingstekens) intypen en op return drukken. Als het goed is kan je dan voor elke gebruiker van de computer het wachtwoord wijzigen zonder het oude wachtwoord te hoeven invullen.

Bijdrager
    TBITW

Als de mac relatief nieuw is, kan je hem opnieuw installeren zonder dvd of usb key.

Tijdens het opstarten van de mac de option key indrukken (alt-knop), dan klikken op recovery. Je mac zal in recovery modus starten, je kan dan klikken op mac opnieuw installeren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.