8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bupaul

Wachtwoord onzichtbaar intypen

Ik weet niet of het mogelijk is maar zou het graag willen kunnen.
    Bij het intypen van een wachtwoord op IOS zie je elk ingetypte teken verschijnen en bij de volgende is het dan een bolletje.
    Ik geef vaak demonstraties en zou voor de oplettende cursist graag mijn wachtwoord geheel onzichtbaar willen intypen.
    Kan dit?

Bijdrager
    Wyodor

Vraag is vaker gesteld :

http://www.google.nl/search?q=hide+password+character+ios

Wellicht kan je overwegen bij demonstraties geen wachtwoord te gebruiken.

Bijdrager
    Izieboy

Houd er wel rekening mee dat je op je schermtoetsenbord blijft zien welke knop je indrukt!

Bijdrager
    iep

Voor demonstraties moet je een apart apparaat of account gebruiken wat hier geheel voor is ingericht. Daarmee voorkom je dat persoonlijke spullen toegankelijk worden/in beeld komen te staan en dat dingen niet goed werken (niks zo erg als iets willen demonstreren maar niet kunnen omdat het niet werkt; vermijd daarom ook iets als het internet/netwerk, dat is net te onbetrouwbaar). Dit zou je eigenlijk gewoon bij je voorbereiding op de cursus moeten betrekken.

Moderator
    Night

Inderdaad; een apart gastaccount dat voor trainingsdoeleinden wordt gebruikt. Dit staat dan qua veiligheid los van je administrator account.

Bijdrager
    koen

Kun je een apart gast account hebben met iOS ?

Bijdrager
    whispering

Ik las ergens dat als je het wachtwoord in het betreffende veld ‘plakt’ dat je dan alleen bolletjes ziet.
    Voordat je met de presentatie begint kopieer je het wachtwoord en tijdens de presentatie plak je het wachtwoord in het ‘wachtwoordveld’.

Je moet dan wel uitkijken dat je de tekst niet per ongeluk in een tekstveld plakt.

Bijdrager
    iep
    koen op 25 maart 2014

Kun je een apart gast account hebben met iOS ?

Nee dus zul je je device zodanig in moeten richten dat ie helemaal geschikt is voor de demo (m.a.w. alleen datgene wat je bij de demo nodig hebt staat er op). Bij een Mac of Windows machine kun je wel weer een apart account inrichten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.