5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    m_reenen

wachtwoord ontlopen

hallo,
    heb een probleempje waar iemand misschien wel verstand van heeft of een trucje ofzo..
    heb een i-book g3 gekocht via het internet, als ik opstart krijg ik het inlog scherm waar je de ‘user’ moet kiezen en vervolgens een wachtwoord moet kiezen.
    mijn probleem is: ik weet het wachtwoord niet, kan ik dit omzeilen? zodat ik een nieuwe gebruiker aan kan maken en er wel gewoon opkan? liefst zonder opnieuw installeren van mac osx.
    ik hoor het wel..
    alvast bedankt marjolein

Bijdrager
    MacBeer

Ai ai… de persoon die je de iMac verkocht heeft die heeft zijn gegevens er niet vanaf gehaald.
    Er zijn volgens mij manieren om dit te omzeilen (doe hiervoor eens de zoekfunctie van het forum raadplegen). Maar ik raad je aan om de gehele harde schijf eens goed leeg te maken door ‘m te formatteren.
    Als je dan het nieuwe systeem erop hebt gezet zal er bij het opstarten een programmaatje gaan lopen dat automatisch voor jou een nieuwe account aanmaakt en alles netjes instelt.
    Op die manier heb je ook de zooi van de vorige eigenaar niet op je Mac. Lekker fris beginnen met een nieuw systeem.

Je zal even de cd’s die je bij de machine hebt gekregen erbij moeten nemen. Ik weet niet precies welke versie van het OS je draait…
    In ieder geval zul je moeten opstarten van de ‘opstart-cd’. Hiervoor stop je de CD in de machine. Herstart de Mac en hou de ‘c’ toets ingedrukt net zolang totdat je in het installatie-menu komt.
    (Door de ‘c’ toets ingedrukt te houden dwing je de Mac om te zoeken naar andere systeem-mappen dan vanwaar hij normaal opstart. Op de install-cd staat ook een systeemmap)

Bijdrager
    m_reenen

ja alleen probleem is, dat ik dus geen cd’s heb..
    ben wel bezig om via dat bedrijf waar ik um gekocht heb het wachtwoord te achterhalen, gaat waarschijnlijk ook wel lukken, maar gaat nog zo’n 5 weken duren, vind ik te lang, kan nie wachten;)
    en ben inmiddels ook bezig om cd’s met osx erop te zoeken/kopen.
    waarop zou ik kunnen zoeken in het forum heb geprobeerd wachtwoord,inloggen maar krijg zo verschrikkelijk veel zooi ertussen (heb daar niet veel aan)

Moderator
    unSOUND

Wat je het beste kunt doen is Panther of Tiger kopen op een tweedehands…. voor nog geen 50 euro heb je dan een legale versie. Met die CD / DVD kun je alles herstellen naar nieuwstaat.

http://www.tweedehandsmac.nl heeft ze wel eens aangeboden staan…

Bijdrager
    wout3r

Oeioei, je kan je wachtwoord wel opnieuw instellen maar dan heb je inderdaad de installatie cd/dvd nodig. Ik raad je zeker unSOUND’s advies aan, het is eigenlijk wel van belang om gewoon altijd een Apple install disk te hebben, ook voor als je later nog problemen mocht krijgen. Bovendien is een schoon systeem veel fijner als je hem hebt overgekocht

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.