30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:

Bijdrager
    stennis

wachtwoord niet aanwezig

heej hallo allemaal!
    ik heb een vraag nl

ik heb een imac dual core met osx maar ben mijn wachtwoord en cd kwijt.
    is het nog mogelijk om osx op te schonen zonder de cd?

mvg dennis

Bijdrager
    iJoost

Mmm… Van de vrachtwagen gevallen?

Bijdrager
    stennis

neej heb ik gekocht bij een faissement is van een bedrijf geweest .
    maar is dat mogelijk of moet ik dan een nieuwe osx kopen?
    gr dennis

Bijdrager
    iJoost

:sealed:

Bijdrager
    stennis

hoezo sealed?
    het is toch gewoon een vraag?

Bijdrager
    iJoost

Jawel. Gewoon een vraag. Maar verder komt het op mij hoogst onwaarschijnlijk over. Maak eerst maar eens aannemelijk dat het geen jatschade is. Welk bedrijf was dat dan? En wat is het serienummer van die Mac?

Bijdrager
    1984

Het serienummer vind je links in je menubalk onder het appeltje/over deze Mac/ klik op meer info en bij hardware overzicht staat het serienummer :beret:

Bijdrager
    Maced.2

en opeens was het stil :P

Bijdrager
    stennis

jah het is stil als ik ga slapen:)

ser nr: w8602ehku2n staat op de voet van mac
    dit is via een curator gegaan .
    het bedrijf is total concept construction crews

ow en 1984 ik kan dus niet in het menu komen omdat hij bij opstarten om n w8woord vraagt

gr dennis

Bijdrager
    Esquare

Aha, failliet sinds augustus… Het slechte nieuws is, dat je zonder OSX-cd of dvd dus geen steek verder komt. Alleen daarmee kun je het wachtwoord resetten.

Bijdrager
    iJoost

Deze dus.

Serial number: W8602EHKU2N
    Name: iMac Intel (core duo)
    Model: Mxxxx iMac Intel (core duo) 1.83GHz
    Bus speed: 667MHz
    Screen size: 17 inch
    Factory: W8 (Shanghai China)

Model introduced: 2006
    Production year: 2006
    Production week: 02 (January)
    Production number: 16781 (within this week)
    Uitbreidingen: Uitbreidingsmogelijkheden van dit apparaat

En verkopen ze die computers dan met alle vertrouwelijke gegevens er nog op? Lekker is dat. De wet op de bescherming van persoonlijke gegevens houdt keihard op zodra het bedrijf failliet is? Ik blijf het vaag vinden. Anyway, misschien even bij een dealer langs om hulp te vragen.[/quote]

Bijdrager
    Zakske
    ”iJoost”

En verkopen ze die computers dan met alle vertrouwelijke gegevens er nog op? Lekker is dat. De wet op de bescherming van persoonlijke gegevens houdt keihard op zodra het bedrijf failliet is?

Yep… is normaal. Post dot-com zijn ook veel klantgegevens (die vertrouwelijk waren) gewoon verkocht aan direct-mailbedrijven. Computers en harde schijven die verkocht worden of in de vuilnisbak worden gemikt staan meestal vol met informatie. Slordig, maar is helaas de realiteit.

@stennis: zoals Esquare al zei zul je dus op zoek moeten naar een dvd met OSX.

Bijdrager
    iJoost

Belachelijk eigenlijk. Tijd dat iemand daar eens wat kamervragen over stelt.

Bijdrager
    stennis

nou het is zo: degene waar ik deze gekocht heb koopt alles op bij faissementen en moet dus ook alle gegevens eraf halen.
    bij de rest ging dit allemaal omdat daar het wachtwoord bij zat(*er stonden verschillende imacs)
    overal zaten stickers op met wachtwoord ook op deze maar die komt niet overeen.en daarom heeft hij deze niet kunnen opschonen.

maar iig heb ik dus een cd nodig van osx.maar kan dat zomaar een cd zijn zolang het maar dezelfde versie is?(bv van iemand lenen?)
    of moet ik gewoon een versie kopen?

gr dennis

ow jah ik zou nooit gejat spul kopen en nu zeker niet meer nadat ze bij mij hebben ingebroken en laptop enzo weg is!
    maarja jullie weten ook niet wie ik ben dus snappik wel dat jullie er twijfels bij hadden.

Bijdrager
    macdaddy

Gewoon kopen, daar heb je in de toekomst ook nog wat aan.
    Een mac daar hoort een installatie cd/dvd bij. [punt]

Bijdrager
    stennis

is goed macdaddy ik ga er nu 1tje halen.
    dat was ik toch wel van plan maar ik dacht ik vraag het eerst aan de experts voordat ik er zelf aan begin

iig toch bedankt voor jullie reactie en ik laat wel weten hoe het gegaan is!

gr dennis

Bijdrager
    stennis

zo ik heb een osx cd maar nu wil ik het er opnieuw opzetten maar het lukt niet
    je moet toch c indrukken bij het opstarten om in de installatie cd te komen?

gr dennis

Bijdrager
    Esquare

Bij die Intel-Macs is dat volgens mij de “D”. Maar het moet dus ook een universele versie van OS X zijn, d.w.z. een versie die geschikt is voor Intel-Macs.

Bijdrager
    Zakske

Option (=Alt) ingedrukt houden is nog beter.

Bijdrager
    stennis

ok ik heb alt ingedrukt en nu krijg ik mac hd te zien.
    maar nog geen cd.
    hoe verder?

Bijdrager
    Esquare
    ”stennis”

hoe verder?

De juiste cd gebruiken.

Bijdrager
    stennis

ja die gebruik ik ook maarja net maar ff applecentre gebeld en die denk dat de cd speler kapot is
    gr dennis

Bijdrager
    Esquare

Of die Mac is met een firmware password beveiligd.:)
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106482

Bijdrager
    stennis

ok en is dit uit te zetten?
    want dit is best vervelend

gr dennis

Bijdrager
    Esquare

Ik denk niet dat dat het is, want dan zou je bij het opstarten met alt een slotje in beeld moeten zien.

Met welke versie van OS X probeer je op te starten?

Bijdrager
    stennis

osx tiger 10.4.6

Bijdrager
    Esquare

Als ik het goed begrijp, zijn de gewone Tiger-installatie cd’s die los te koop zijn niet geschikt voor Intel-Macs*. (Niet zo gek, als je bedenkt dat alle Intel-Macs met dat systeem worden uitgeleverd.) Je zult dus via een dealer een specifieke Intel-versie moeten aanschaffen.

Link

* Hardware Requirements
    PowerPC G5, G4 or G3 processor

Bijdrager
    stennis

maar zoals die jongen krijg ik geen waarschuwing dat ik deze versie kan installeren.
    op c en d reageert hij niet bij het opstarten bij option wel maar zie ik alleen de harde schijf staan.

Bijdrager
    Esquare

Dan heb je misschien: a) de verkeerde installatie-dvd en b) een kapotte drive. :)
    Hoe dan ook, zonder dealer kom je geen stap verder.

Bijdrager
    stennis

idd dat word morgen ff naar de dealer met mac onder me armen:(
    baal ik best wel van maja alles komt goed!

gr dennis

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.