7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Wachtwoord malen bij reservekopie

Met Time Machine heb ik op een externe harde schijf een resevekopie gemaakt. Er is niet om een wachtwoord gevraagd. Hoe kan ik dat alsnog instellen?

Bijdrager
    computer space

Opnieuw beginnen. Alles moet dan namelijk encrypted worden.

Bijdrager
    Vindplaats

Als ik opnieuw begin word ik dan naar het instellen van een wachtwoord gevraagd?

Bijdrager
    SunKeeper

Waar heb je gevonden dat je opnieuw moet beginnen? Kwestie van een vinkje zetten?
    Bron: http://www.appletips.nl/10-8-externe-harde-schijven-coderen-in-finder/

De beveiliging zit in je Mac zelf, dus zorg dat er om een wachtwoord wordt gevraagd bij het opstarten en uit sluimerstand komen. Zie voor die laatste Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy > Algemeen bovenaan.

Als iemand die schijf wegneemt en op een andere computer aansluit kan hij vervolgens niet in de backups kijken. Ook niet met een wachtwoord.

Bijdrager
    Vindplaats

Heel erg bedankt. Daar heb ik wat aan. Ook aan die link naar de Appletips.

Dit forum vind ik geweldig; ik krijg meestal goede antwoorden, snelle antwoorden en ook opmerkingen die ik als beginner goed kan gebruiken. Ik hoop nog veel van jullie te leren.

Bijdrager
    computer space
    SunKeeper

Waar heb je gevonden dat je opnieuw moet beginnen? Kwestie van een vinkje zetten?
    Bron: http://www.appletips.nl/10-8-externe-harde-schijven-coderen-in-finder

Sorry, maar dat kan nooit goed werken achteraf. Bij coderen wordt immers alle inhoud omgezet naar encrypted informatie. Dat duurt ongeveer net zo lang als alles er nieuw opzetten.
    Dus als het werkt is het een beveiligingsvlag die te omzeilen is, OF alleen nieuwe toevoegingen worden encrypted. Wil je alles coderen, gaat dat wel even duren, en dat is qua tijd gelijk aan opnieuw beginnen.

Bijdrager
    computer space
    SunKeeper op 13 februari 2014

Als iemand die schijf wegneemt en op een andere computer aansluit kan hij vervolgens niet in de backups kijken. Ook niet met een wachtwoord.

Dat is wel het laatste wat je moet willen. Dat het niet op een andere computer te benaderen is. Als die mac gejat wordt of het loodje legt dan?
    Lijkt me nog een alfa-versie zo te horen. Gebruik lekker een encrypted disk image, dan heb je dat soort beperkingen niet en is de beveiliging echt goed.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.