30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    Meisa

Wachtwoord macbook kwijt/vergeten

Hoi allen,
    In de ochtend was ik bezig met mijn macbook en toen zat ik even bij instellingen tekijken en heb denk ik een wachtwoord ingesteld(kan het me haast niet voorstellen dat ik het wel deed) nu wil ik op mijn laptop bezig zijn maar lukt niet omdat ik gebruikersnaam en wachtworod moet invoeren. Moet ik mij nu zorgen maken?Wat kan ik eraan doen?(heb ook geen garantie of dergelijks meer)

Bijdrager
    janbergstra

Opstarten van Installatie-DVD en daar zit ergens een recover passwork menu

Succes

Bijdrager
    Meisa

Cd toch.. Heb ik niet meer, kan ik ook gewoon een cd van een vriend gebruiken die hem wel heeft?

Bijdrager
    Vinhelper

Geen grijze van een andere Mac, want daar kun je niet van opstarten.

Wel een retail. (bijv. een Snow Leopard met die tijger erop)

Bijdrager
    Yaris

Dat is een sneeuwluipaard.

Bijdrager
    Meisa

Dus dan zou het moeten lukken?
    ik hoef dus niet tedenken dat ik hem misschien zelfs moet weggooien of dergelijke?

(oh god zit hem hier heel erg testressen)

Bijdrager
    Vinhelper

Daarmee lukt het.:wink:

@Yaris: op het eerst gezicht lijkt het op een tijger. Weinig mensen kennen het sneeuwluipaard, die zijn zeldzaam en horen op tientallen kilometers mensen aankomen en vluchten dan.:lol:

Bijdrager
    Yaris

Ik geef toe dat een sneeuwluipaard op een witte tijger lijkt.

Bijdrager
    Meisa

Super dankjewel!
    Klinkt misschien heel dom maar alleen een retail kan en niets anders dus?

Bijdrager
    Vinhelper

Ja, de grijze schijven die bij jouw specifieke Mac horen.

Ze moeten namelijk altijd bij jouw Mac blijven (wel op een veilige plek en niet ernaast). Dus als je Mac gestolen wordt, zorg dan de schijven niet meegepakt kunnen worden, want dan hebben de dieven ook meteen toegang tot je wachtwoord en dus je hele Mac.

En dat veilig opbergen geldt ook voor retail disks, aangezien je daar hetzelfde mee kan.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat is in ieder geval een zekere aankoop. En niet duur (€29,=).
    Plus dat je dan gewoon een goede opstart/installatie-dvd hebt die je misschien nog weleens kan gebruiken.

En welkom op dit Apple forum!

Bijdrager
    Meisa

Ok, super?
    Kan ik zo een retail zelf kopen? Zoja hoeveel kost da ongeveer?

Bijdrager
    Macosxachist
    Vinhelper op 15 januari 2011

Dus als je Mac gestolen wordt, zorg dan de schijven niet meegepakt kunnen worden, want dan hebben de dieven ook meteen toegang tot je wachtwoord en dus je hele Mac.

De benodigde instructies vinden ze hier alvast.:evil:

Bijdrager
    Hansi2124
    Meisa op 15 januari 2011

Zoja hoeveel kost da ongeveer?

Geen idee. Ik kan het bericht boven jou niet lezen….

Bijdrager
    Meisa

Ok, dus kun je wel kopen? Gewoon bij een Apple store, moet gewoon vragen naar een opstart/installatie-dvd (of heeft het een andere naam)

@Hansi2124: dankjewel ben al enige tijd een ‘stille lezer’ …

Bijdrager
    Meisa

Iemand?

Bijdrager
    Thoomas

Installatie DVD Snow Leopard. Overigens kan je je wachtwoord ook zonder installatie-DVD resetten:

http://hints.macworld.com/article.php?story=20080414140636495

Bijdrager
    Hansi2124

Mmmm, je bent zeker een stille lezer in de Lounge….
    Het staat hier allemaal boven hoor: Snow Leopard, €29,=
    En uiteraard kan je die kopen bij elke zaak waar ze Apple computers verkopen.

Bijdrager
    Yaris

Deze dus:

Bijdrager
    Vinhelper
    Macosxachist op 15 januari 2011
    Vinhelper op 15 januari 2011

Dus als je Mac gestolen wordt, zorg dan de schijven niet meegepakt kunnen worden, want dan hebben de dieven ook meteen toegang tot je wachtwoord en dus je hele Mac.

De benodigde instructies vinden ze hier alvast.:evil:

Maar die instructies kun je al op internet vinden zolang er Macs bestaan. Als je iets wilt hebben, krijg je het uiteindelijk altijd, zei het goed- of kwaadschiks.

Alleen je kan het dieven ook te makkelijk maken.

Ikzelf ben 20 min. bezig met sleutels en opbergkistjes op verschillende verdiepingen van het huis om de installatie DVD’s tevoorschijn te halen. Echt waar, geen geintje.

Bijdrager
    Hansi2124

Stop ze gewoon tussen de verzameling cd’s van je ouders. Jij weet dan waar ze staan en anderen weten echt niet waar ze het dan zoeken moeten;-)

Bijdrager
    Vinhelper

Echt wel. Het staat hierboven uitgelegd.:grin:

Bijdrager
    JoepieNL

Gewoon terug gaan naar de dealer waar je m gekocht hebt en zij helpen je met alle plezier verder !

Geblokkeerd
    Carp

Beetje verdacht allemaal, gestolen MacBook ???

Bijdrager
    Vinhelper

Je wilt niet weten hoeveel mensen de grijze DVD’s kwijt maken/raken.

Daarvoor hoef je niets te stelen.

Geblokkeerd
    Carp

Dat hoeft niet, maar een MacBook gebruikster die zo weinig van een Mac weet,…geloof ik dus geen barst van.

Bijdrager
    JoepieNL

Ja ik vind dit ook heel raar. Daarom help ik de poster niet; ga maar naar de plek waar je m gekocht hebt en daar helpen ze je met alle plezier verder ! Als alles weer werkt help ik de poster met alle plezier met allerlei vragen maar nu even niet haha inderdaad verdacht maar goed; je weet het niet he. Ik denk in ieder geval niet dat het een goed idee is om een nieuwkomer hier te helpen met het omzeilen van de login bscherming van OS X.

goed weekend allemaal ! Jos

Geblokkeerd
    Carp

Alleen de ‘kwaliteit’ van haar vragen al…:thumbsup:
    Ik help ook graag, maar niet iemand die zich zo verdacht opstelt.

Bijdrager
    Vinhelper
    JoepieNL op 15 januari 2011

Daarom help ik de poster niet; ga maar naar de plek waar je m gekocht hebt en daar helpen ze je met alle plezier verder !

Als we zo gaan beginnen, kunnen we het complete forum beter opdoeken, en dit laatste deel van je zin in het groot op de pagina zetten.

Maar zolang er geen bewijs is, schreew ik geen moord en brand.

Geblokkeerd
    Carp

‘Schreew’ laat ik aan jou over, maar enige twijfel uiten is er zelfs niet bij,…damsel in distress, en de hormonen gaan opspelen. Zal wel bij je leeftijd horen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.