6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan1989

Wachtwoord kwijt en geen originele cd's voor iMac

Beste OMT’ers,

Ik heb hier en daar al een beetje rond gezocht maar ik kon niet echt iets vinden wat mijn vraag kon beantwoorden.

Mijn zus heeft een Imac 10.4 Os X Intel core duo (witte plastic imac) waar zij haar wachtwoord van kwijt is en geen originele Cd’s meer heeft nu is mijn vraag:

• Kan ik de imac helemaal formatteren met snow-leapord en daarmee weer een nieuw wachtwoord instellen?

• Of vraagt hij om een nieuw wachtwoord wanneer ik de iMac opnieuw wil installeren?

Graag hoor ik van jullie:)

Met vriendelijke groet,

Daan Nolte

Bijdrager
    youp.c

Gaat het om het firmware wachtwoord of gewoon wachtwoord van de gebruiker?
    Aangenomen dat het het 2e is (anders kon je gewoon opstarten, maar niet vanaf een externe bron):
    Het gebruikers wachtwoord is enkel op de OS X installatie van toepassing en bij het opstarten vanaf cd en latere/andere installaties hebben er dan ook niks mee te maken. Oftewel dit kan:

• Kan ik de imac helemaal formatteren met snow-leopard en daarmee weer een nieuw wachtwoord instellen?

Veel succes!

Bijdrager
    Daan1989

Het gaat inderdaad om het 2e dus dan ga ik hem lekker formatteren denk ik!

Thnx!

Bijdrager
    Oldekamp

Dat ligt eraan of zij heeft ingesteld dat je ook voor een herinstallatie een wachtwoord moet invullen. Dat kan namelijk.

Bijdrager
    Dick de Roos

Hoe kan jouw zus de originele DVD’s kwijt raken?
    Enfin,
    Als de Snow Leopard op die iMac wil draaien en het is een retail-DVD, kan je de iMac opnieuw installeren met een schoon systeem.
    Je moet dan wel weer alle gegevens opnieuw invoeren, inclusief een nieuw wachtwoord voor jouw zus.
    Ik ga er van uit dat jij/jouw zus een back-up heeft van alle belangrijke gegevens?

Als de iMac wil opstarten met de installatie-DVD kan je overigens ook een nieuw wachtwoord instellen.
    Denk erom dat je bij een schone installatie (zonder back-up) ook alle programma’s kwijt bent.
    Lastig, vooral als je daarvan ook geen DVD-s meer hebt en/of de key-wachtwoorden kwijt bent.

In elk geval succes.

Bijdrager
    deimos12

jonge had precies het zelfde probleem maar dat zal je helpen

How to reset your Mac OS X password without an installer disc

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.