16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Robster

wachtwoord kwijt

Hallo,

Ik heb zojuist een 2e hands PowerBook gekocht. Ik zit al een tijdje te denken om over te stappen vanaf windows en hiermee wil ik gaan testen wat voor mij het beste werkt. Ik zit alleen met 1 probleem: Ik heb het password niet dat ooit door de vorige eigenaar ingesteld is. De vorige eigenaar heeft het ooit ingesteld en daarna niet meer hoeven gebruiken, omdat hij bijna geen gebruik maakte van de PowerBook. Ik kan nu geen wifi kaartje instaleren en geen updates doen.

Kan iemand me vertellen hoe ik hier vanaf kan komen, kan dit door te resetten, of moet ik alles er opnieuw opzetten? alvast bedankt!

Bijdrager
    ATT

Gaat het nu om een windows laptop of om een mac? Ik gok het eerste want hoe is het mogelijk dat er anders zolang op een laptop is gewerkt :wink: (updates enzo).

Bijdrager
    Mattnh

Als je een tweedehands machine hebt gekocht stel ik zowiezo een verse install voor.
    Lekker schoon en vers beginnen met je PB.

Bijdrager
    rvanheukelum

– Start op vanaf je installer CD
    – Kies Taal
    – Kies uit de menubalk bij Hulpprogramma’s (volgens mij) ‘Wachtwoord wijzigen’
    – Geef een nieuw wachtwoord op
    – Herstarten

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”ATT”

Gaat het nu om een windows laptop of om een mac?

Powerbook????

Bijdrager
    fritsdebeer.com

als het gaat om een gekochte versie zou je hem misschien het ww kunnen vragen?

Bijdrager
    Robster

het gaat idd om een mac (Powerbook), Ik heb er geen cd bij gekregen, want deze is hij kwijt, zal er dus een moeten kopen. Bedankt iig!

Bijdrager
    hansenonline

en kon hij wel een bewijs van koop laten zien dat het zijn powerbook was?

Bijdrager
    applet

inderdaad….dit riekt naar: ” van de vrachtwagen afgevallen…”

Bijdrager
    Robster

Het is/was wel zijn powerbook. Hij heeft m 2 jaar geleden gekocht omdat hij met mac wilde gaan werken, maar hij snapte er niks van en heeft m aan de kant gelegt. ken m redelijk goed, dus weet dat het zo is. heb een 2e hands cdtje op de kop getikt, ga er vanav mee aan de slag

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”applet”

inderdaad….dit riekt naar: ” van de vrachtwagen afgevallen…”

Belachelijk dat dit gesuggereerd wordt. Waar haal je het lef vandaan om iemand zo te beschuldigen.
    Omdat iemand zijn cd-tje kwijt is? Of zijn wachtwoord niet meer weet?
    We leven nog altijd in een rechtstaat waar iemand schuldig is of verdacht wordt van crimineel gedrag als daar enig bewijs voor is. Lekker makkelijk. Zeg dan liever niets.

Bijdrager
    Robster

Om een schone versie te instaleren moet ik ook een wachtwoord geven. Ik heb begrepen dat je op opnieuw op kunt starten met C ingedrukt en dat de Powerbook dan vanaf de cd opstart. Bij mij lukt dit echter niet, hij start gewoon op. Moet ik dit ergens aanzetten/instellen?

Bijdrager
    michelvdb

Staat de Open Firmwarebeveiliging aan?
    Lees dit artikel: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106482

Een trucje om het Open Firmwarewachtwoord uit te schakelen: haal er een RAMgeheugenlatje uit en start de Powerbook.

Bijdrager
    Robster

Ik heb het artikel gelezen en ik denk niet dat ik hier iets mee kan. ik weet helemaal geen wachtwoorden van deze Powerbook en ik heb een administrator username en password nodig om het te veranderen.

Als Ik van CD wil booten zou ik toch alleen de c ingedrukt moeten houden tijdens het opstarten? dit werkt namelijk niet. Ik denk dat dat uitstaat zoals in het artikel beschreven. is er een andere manier om te booten van cd?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Robster”

Ik heb het artikel gelezen en ik denk niet dat ik hier iets mee kan. ik weet helemaal geen wachtwoorden van deze Powerbook en ik heb een administrator username en password nodig om het te veranderen.

Als Ik van CD wil booten zou ik toch alleen de c ingedrukt moeten houden tijdens het opstarten? dit werkt namelijk niet. Ik denk dat dat uitstaat zoals in het artikel beschreven. is er een andere manier om te booten van cd?

Als dat niet werkt is de CD niet goed en/of niet de orginele die bij de powerbook geleverd is…
    Je kan ook nog bij de Systeemvoorkeuren/Opstartschijf/ de CD selecteren en dan op herstart drukken, maar ik vrees dat dat ook niet werkt..

Bijdrager
    WouterReyntjens

Beste Robster,

Welkom op het forum, mag ik je vragen de zoekfunctie te gebruiken?
    Had je dit gedaan dan had je het antwoord op je vraag veel sneller gekregen en dan moest je geen nieuw topic openen, dit topic wordt gesloten.
    zoekfunctie
    resultaat

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.