20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Beccie

Wachtwoord kwijt

Hallo,

Als ik mijn macbook uitzet, of ergens anders mee naartoe neem moet ik opnieuw inloggen als ik online wil. Maar nu ben ik mijn wachtwoord kwijt.
    En dat wachtwoord heb ik ook nodig, nu ik met mijn touch online wil. Hoe kom ik achter mijn wachtwoord?

Bijdrager
    iJoost

Geen idee welk wachtwoord je precies bedoelt, maar kijk in je sleutelhanger of je ‘m daar ziet.

Bijdrager
    Josebo.

In de sleutelhanger kijken?

Bijdrager
    Beccie

Als ik met mijn airport verbinding maak met internet, ik heb dus draadloos internet. Dan vraag de macbook om een wachtwoord. Mijn internetverbinding is beveiligd met een wachtwoord, maar dat weet ik niet en nu kan ik dus ook geen verbinding maken met mijn ipod toch :(

Bijdrager
    iJoost

OK, het wachtwoord van je draadloze netwerk.

Dus inderdaad, kijk in je sleutelhanger.

Bijdrager
    Beccie

Volgens mij heb ik hem gevonden, even proberen of het de goede is.

Bijdrager
    Beccie

Nee, he nog even verder zoeken.

Bijdrager
    iJoost

Er staan daar waarschijnlijk twee wachtwoorden van je Airport. Het beheer wachtwoord en het netwerkwachtwoord. Je hebt natuurlijk die tweede nodig. Het kan ook heel goed zijn dat je die tweede niet in de Inloggen-sleutelhanger vindt maar in de Systeem-sleutelhanger.

Bijdrager
    victor93

proberen om met een kabeltje in de router te komen (als ie daar een wachtwoord vraagt is dat meestal ”admin”) daar ff kijk wat je wachtwoord voor draadloos internet is

Bijdrager
    Beccie
    ”iJoost”

Er staan daar waarschijnlijk twee wachtwoorden van je Airport. Het beheer wachtwoord en het netwerkwachtwoord. Je hebt natuurlijk die tweede nodig. Het kan ook heel goed zijn dat je die tweede niet in de Inloggen-sleutelhanger vindt maar in de Systeem-sleutelhanger.

Gevonden, maar ik heb om dat wachtwoord te zien, mijn sleutelhangerwachtwoord nodig. En dat weet ik ook niet, dat is niet mijn normale wachtwoord.
    Fijn hoor, die goede beveiliging.

Bijdrager
    reven

PC dan maar?

Bijdrager
    reven

of Linux?

ook best simpel

Bijdrager
    Calpa
    ”Beccie”
    ”iJoost”

Gevonden, maar ik heb om dat wachtwoord te zien, mijn sleutelhangerwachtwoord nodig. En dat weet ik ook niet, dat is niet mijn normale wachtwoord.

Ja heel fijn voor mensen die hun wachtwoorden onthouden :wink:

Maar kun je niet gewoon inloggen op je router, 192.168.1.1 , met ‘admin’ – ‘admin’ of ‘user’ – ‘user’?

Bijdrager
    Beccie

haha, ik ben toendertijd verhuisd en ik ben het papiertje met het wachtwoord kwijtgeraakt. Blijkbaar heb ik om het wachtwoord te lezen ook een wachtwoord nodig, mijn sleutelhangerwachtwoord.

Maar ik heb geen idee welke dat zou kunnen zijn. En ik blijf bij mac hoor, dat ik dit nu niet zo snel kan vinden ligt aan mijn eigen onkunde en niet aan apple. :wink:

Bijdrager
    jermain

Je w8woord waarmee je inlogt in je MacBook

”Beccie”

haha, ik ben toendertijd verhuisd en ik ben het papiertje met het wachtwoord kwijtgeraakt. Blijkbaar heb ik om het wachtwoord te lezen ook een wachtwoord nodig, mijn sleutelhangerwachtwoord.

Maar ik heb geen idee welke dat zou kunnen zijn. En ik blijf bij mac hoor, dat ik dit nu niet zo snel kan vinden ligt aan mijn eigen onkunde en niet aan apple. :wink:

Bijdrager
    iJoost
    ”Beccie”
    ”iJoost”

Dat sleutelhanger-wachtwoord hoort dus wel je normale wachtwoord te zijn. Maar misschien heb je een keer de installatie-DvD gebruikt om je wachtwoord te resetten. Dan zou het nog het je “normale” wachtwoord van daarvoor nog kunnen zijn.

Maar als je dat ook niet weet dan kun je helaas niet meer bij de inhoud van die sleutelhanger. Die kun je dan weggooien met alle sleutels erin (waar je toch niet meer bij kunt). Daarna maakt ie automatisch weer een nieuwe lege sleutelhanger voor je aan die dan weer wel het juiste wachtwoord heeft, zodat je er ook nog eens een sleutel in kunt stoppen of er een in terugvinden.

Wat betreft het netwerkwachtwoord van je Airport ben ik bang dat er als je je wachtwoord of dat van de sleutelhanger) niet terugvindt er niets anders meer op zal zitten dan een factory-reset uit te voeren en ‘m dan opnieuw te configureren.

Bijdrager
    RobinH

Heb je wel een wachtwoord ingesteld?
    Als je er geen hebt ingesteld kan je gewoon op verder klikken zonder iets in te vullen.
    Dan krijg je hem ook te zien…

Bijdrager
    Vodka

Ik zou zeggen, modem (hard) resetten, opnieuw configureren en een nieuw wachtwoord aanmaken.

Bijdrager
    deimos12

ik weet niet of er al antwoord is gegeven maar deze manier helpt

How to reset your Mac OS X password without an installer disc

Bijdrager
    Haike
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.