6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    guru

wachtwoord instellen

heb mijn iMac verkocht en Snow Leopard geïnstalleerd voor de koper.
    de stap voor wachtwoord instelling heb ik overgeslagen.
    de koper wil nu de computer beveiligen met wachtwoord.
    hoe doet hij dat (is geen techneut)

Bijdrager
    Shmoo

Systeemvoorkeuren / Gebruikers.

Bijdrager
    guru

@shmoo

de koper heeft de computer al meegenomen, ik weet dus niet hoe het systeem er momenteel uit ziet.

ik veronderstel dat je bedoeld dat hij een nieuwe gebruiker moet aanmaken en een WW invoeren.

staat het venster “gebruikers” niet op slot?
    zo ja, moet hij unlocken en dan is er WW nodig dat hij niet heeft.

Moderator
    Mac Daddy

Er is nu maar 1 account zonder wachtwoord op die machine toch? Dat account is gelijk een beheerder. Met dit account kan je dus alles beheren. Normaal zou die dan om een ww vragen, maar die is er nu nog niet. Dus de nieuwe eigenaar zou gewoon een ww moeten kunnen instellen.

Maar dit zijn basisdingen die waarschijnlijk 100 keer zijn uitgelegd op internet. Als de nieuwe eigenaar daar geen toegang tot heeft, wordt het uiteraard wat lastiger.

Bijdrager
    Shmoo

Als hij op Gebruikers en groepen drukt in Systeemvoorkeuren dan ziet hij denk ik vanzelf wel wat de bedoeling is.

Vertel hem maar: Systeemvoorkeuren en daarna Gebruikers en groepen kiezen, dan staat er rechts onder zijn avatar een button dat zegt ” Stel een wachtwoord in ” of zoiets dergelijks.

Bijdrager
    sedikit

Aannemend dat de nieuwe eigenaar (“is geen techneut”) niet op de hoogte is van de werking van zijn Snow Leopard , kan het zijn dat hij zich suf zoekt naar “Gebruikers” in de Systeemvookeuren. Misschien handiger het woord “Gebruikers” vervangen door “Accounts”?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  sedikit.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.