2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    ThomasTJ

Wachtwoord iMac

Beste omt’ers

Ik heb net een nieuwe iMac via marktplaats gekocht. Maar toen ik flash wou installeren vroeg die om een wachtwoord. Ik heb zelf helemaal geen wachtwoord ingesteld, en ik ben beheerder, en de iMac was helemaal opnieuw geïnstalleerd. Weet iemand wat ik moet doen want zo kan ik dus een heleboel niet.

alvast bedankt

Thomas

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als ik het goed begrijp stond die beheerdersaccount er al op, met gebruikersnaam (en waarschijnlijk een wachtwoord) en al?

Is de computer verder leeg? Met andere woorden: heb je er al vanalles op staan, of zou het geen probleem zijn om hem leeg te maken en opnieuw te installeren? Want dat laatste is denk ik wel de beste zet: opstarten van de herstelpartitie (als je Lion of Mountain Lion erop hebt staan: herstart de computer en houd ⌘R ingedrukt bij het opstarten) of de installatie-DVD erin en herstarten (houd dan de C-toets ingedrukt bij het opstarten).

Wil je dat allemaal niet doen, dan kun je het wachtwoord opnieuw instellen (klik in dat artikel op het kopje Het oorspronkelijke beheerderswachtwoord opnieuw instellen).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.