10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Black Mamba

Wachtwoord draadloos netwerk vergeten?

Bij m’n ouders heb ik het draadloze netwerk beveiligt met een paswoord een tijdje geleden. Nu wou ik dit weekend hier wat komen werken met m’n macbook maar nu ben ik het paswoord vergeten….

Is er een manier om de router te resetten? Het gaat om een Belkin 54g.

Heb al de stroom uitgetrokken en op het reset knopje geduwd maar dat werkt niet.

Als ik naar de router surf (192.168.1.1) kan ik hem niet resetten omdat ik dan dat wachtwoord weer moet ingeven :x

help…

Bijdrager
    Barabas2005

Wordt het wachtwoord dan niet weer de standaard ‘fabrieks-wachtwoord’ dan? Meestal is dit login wachtwoord ‘admin’. Let wel dat dit wachtwoord anders is dan diegene die je voor wireless in moet stellen. Maar die zou ook weer in de fabrieks-stand moeten staan na een harde reset.

Bijdrager
    Black Mamba

Default = leave blank
    Staat er, maar als ik dat doe krijg ik ook een login error.. (idem als ik admin gebruik)

Bijdrager
    iJoost

Dus even de handleiding van de Belkin erbij om te zien hoe je een factory reset kunt doen. En daarna even weer opnieuw configureren.;-)

Inactief
    Anoniem

Stekker er een tijdje uit?
    Zit er geen klein knopje achterop wat je met een pen ofzo moet induwen?

Bijdrager
    Andre

Kijk even in de “sleutel hanger” (in de map hulpprogramma’s).
    Daar staan hoogst waarschijnlijk de wachtwoorden.

Bijdrager
    Vesper

Ben je het paswoord van het internet vergeten of het paswoord van de router?

Nu, dat resetknopje moet je echt wel een tijdje inhouden. Zoals in ‘een second of 15’. Dan is de beveiliging van je internet normaal weg. Het paswoord van je router zal dan weer op default staan. En dat staat in je boekje.

Bijdrager
    Black Mamba

@iJoost : handleiding Belkin is ook verloren… heb hele nadmiddag gezocht…

@MacApp : Stekker heb ik er uit gehaald en knopje ook ingedrukt…

@Andre
    : M’n pa werkt op Windows XP…

@Niels
    : dacht dat ze beide identiek waren, wist niet eens dat daar een verschil inzat…

Nu heb ik een utp kabel ingeplugt in m’n macbook maar daar maakt hij ook geen verbinding mee. Waar kan ik ergens de netwerkinstelling voor gewone LAN nakijken? (mac newbie) Het paarse internetverbinding bolletje knippert van een bliksemschicht naar een LAN poortje maar dan vind ik nergens meer de netwerkinstelling zoals ip adres ofzo…

EDIT macmiep heeft soelaas gebracht, kan nu toch al via ethernet op het web :?

Bijdrager
    Springer

Misschien heb je hier watt aan.
    Ik had een us robotics router en die kon je naar fabrieks instelling terug zetten door de resetknopje ingedrukt houden dan de spanning er af even wachten ( met resetknopje ingedrukt houden) dan de spanning er weer op (ook nog even het resetknopje ingedrukt blijven houden) dus de hele tijd dat reset knopje indrukken.
    Als de router dan opstarte was deze weer in fabrieks instellingen, weet niet of dit ook voor een Belkin geld maar je kunt het altijd ff proberen.

Bijdrager
    iJoost
    ”Black

@iJoost : handleiding Belkin is ook verloren… heb hele nadmiddag gezocht…

En je kunt ‘m niet vinden op internet? Zucht… Dan zal ik je maar even helpen.;-)

Hier tik in in Google: manual belkin

En dan vind je dit.

Je kunt ook intikken” factory reset belkin

Alleen is dat natuurlijk al wel wat meer moeite (6 letters meer).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.