18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    minplus

wachtrij printer verwijderen

Ik weet bij got niet of dit de juiste plek is om de vraag te stellen, maar het probleem is het volgende:

Ik gaf de opdracht aan de Epson-printer om 1 afdruk te maken (het ding werkte het afgelopen half jaar probleemloos) maar ipv. 1 afdruk wil hij er iets van 500 maken.

Het lukt op geen enkele manier om die wachtrij van inmiddels 477 te verwijderen. Het probleem zit niet in de printer maar in de IMac (met Mojave) want de Macbook laat geen wachtrij zien.

Alles uitzetten en weer opstarten levert geen verbetering.

Op internet gezocht, maar het scherm dat ik daar tegenkom voor de oplossing is hier niet te krijgen: http://support.epson-europe.com/onlineguides/nl/sp1400/html/basic_8.htm#s-00600-00900-00400

Dus ook geen verwijderknop. Ik krijg gewoon de wachtrij van 477 en kan bij elke afdruk het kruisje aanklikken en dan gaat hij 1 verder maar 477 keer klikken en wachten gaat uren duren en is absurd. En 500 vellen in de printer stoppen ook.

Iemand een idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    Gitte65

Heb je al gekeken bij: Systeemvoorkeuren/ Printers en scanners?

Daar kun je de wachtrij van de printer openen en dan mogelijk via de menubalk (bovenaan scherm):

Taken: verwijder taak

?

Bijdrager
    minplus

Verwijder taak is helaas grijs en dus niet aan te klikken.

Bijdrager
    minplus

Mijn dank voor de reactie trouwens en een gelukkig 2019 !

Het printen betreft zelf gemaakte nieuwjaarskaarten…..

Bijdrager
    prenkema

Je zou het eens via de terminal moeten proberen …

https://paulgurney.com/whats_new_blog/2011/09/mac-os-x-how-to-clear-the-print-queue/

commando is : cancel -a

En anders :

in de terminal : cupsctl WebInterface=yes

en dan via je browser localhost:631

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>minplus op 31 december 2018 om 17:42</p>
    Ik weet bij got niet of dit de juiste plek is om de vraag te stellen,

Op OMT is een zeker een goede plek, maar je kunt het zekerheidshalve ook bij GoT proberen…

Printer verwijderen en weer opnieuw installeren een optie?

De Office Space-methode is vooralsnog wat drastisch…

Bijdrager
    Gitte65

Jammer dat dat niet werkt… Je hebt die taak dan wel eerst geselecteerd?

En anders de printer verwijderen en daarna weer toevoegen?

Als laatste oplossing heb ik nog deze: 477 adressen verzinnen waar je je kaarten heen stuurt ;-).

En jij ook een heel prettige jaarwisseling!

Bijdrager
    minplus

De taak is dan 1 aflevering maar daarna staan er nog 476 andere.

Printer verwijderen is geen optie. Hadden we zelf ook aan gedacht, maar de Macbook heeft geen wachtrij dus het is puur een fout in de IMac zo te zien..

Via terminal levert ook niets op want onder finder is niets in de richting van utillities te vinden. Weliswaar hebben we de zaak in het Nederlands, maar het enige wat een heel klein beetje in die richting komt is programma’s maar daar is niets in de richting van het vervolg te vinden.

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>minplus op 31 december 2018 om 18:53</p>
    Printer verwijderen is geen optie. Hadden we zelf ook aan gedacht, maar de Macbook heeft geen wachtrij dus het is puur een fout in de IMac zo te zien..

Ik bedoel ook niet het apparaat buiten zetten, ik bedoel op de imac bij de systeemvoorkeuren de printer verwijderen.

Bijdrager
    minplus

Dat klinkt goed.

Maar als ik in systeemvoorkeuren naar printers en scanners ga zie ik daar nergens een optie printer verwijderen ondanks op alles links en/of rechts klikken. Zie ik iets over het hoofd?

Moet ik niet naar printers en scanners?

Bijdrager
    fred44nl

wat dacht je hier van:

Bijdrager
    Brombeer

Dat door Apple bedachte +- moet ook maar bij @minplus in de logica passen.

‘Je gaat het pas zien als je het doorhebt’

Bijdrager
    minplus

Grijns, schitterend!

Die had ik over het hoofd gezien, fred. Thanks.

De printer is eraf gemikt en de wachtrij is verdwenen.

Morgen opnieuw installeren, want inmiddels een borrel achter de kiezen. Ik zou inmiddels trouwens niet eens meer verbaasd zijn als de wachtrij dan weer verschijnt…..

Bijdrager
    minplus

Die 477 adressen is trouwens wat veel, we halen de 50. De rest gaat via e-mail maar dan halen we de 100 nog niet..

Allemaal trouwens een gelukkig en gezond 2019 en dank voor de hulp. (als het toch nog fout gaat komen we volgend jaar terug)

Bijdrager
    Brombeer

En? herinstallatie zonder volle wachtrij gelukt?

Bijdrager
    minplus

Jawel. De wachtrij was verdwenen.

Daarna zomaar nog wel problemen met Photoshop Elements dat opeens een A4 pagina verkleinde naar 3 bij 2 cm of soms de pagina normaal liet maar de foto die we erop wilden zetten naar 3 bij 2 verkleinde.

Nog nooit eerder gehad. Dacht even aan wat viraals want had Avast eraf gemikt (of was het AVG?) dat enorme rotzooi gaf bij de overgang van High Sierra naar Mojave, maar Bitdefender geïnstalleerd en die vond niets geks.

Na wat gekloot en zoekwerk en een paar keer heropstarten en zo nog wat is het gelukt om 44 nieuwjaarskaarten fatsoenlijk af te drukken. Inmiddels een deel daarvan op de bus gedaan met wat dagen vertraging.

Blijf voorlopig Photoshop nog wel wantrouwen en alles checken voor ik iets afdruk….

Nogmaals dank aan allen!

Bijdrager
    Brombeer

Desnoods opslaan als pdf en die vanuit voorvertoning afdrukken. Al kunnen dan de marges weer gaan kloten.

Heb je jonge kinders? Dan kun je volgend jaar die wat laten fröbelen. Ieder een uniek exemplaar.

Moderator
    Night

Het probleem bij de meeste software is, dat ze allemaal zelf hun print instellingen willen doen, terwijl Apple dat ook doet. Het resultaat kan vaak verrassend zijn, inderdaad.

Mijn tip: Klik (en kijk of de instellingen goed zijn) ook eens op 1️⃣ page en 2️⃣ printer setup. Vaak staan daar dan de instellingen ‘verkeerd’.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.