11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Waas van foto,s verwijderen .

Ik zit momenteel in Vietnam in een schitterend gebied ,helaas is het weer niet 100% helder , er hangt ,zeker bij foto,s waarbij je van grotere afstand neemt een soort van mistige waas overheen.

Ik gebruik al een polarisatiefilter dit helpt wel iets maar nog niet voldoende.Ik werk verder met Nikon spullen .

Is zo,n waas in Aperture weg te krijgen of blijf je er altijd last van houden ?

Bijdrager
    guru

Bijdrager
    guru

Bijdrager
    MDF

Ik dacht eerst dat er wat mis was met mijn internetverbinding. Pagina laadt zéér traag.
    Blijkt nu dat alle foto’s origineel zijn en 9MB groot … :grin:

Bijdrager
    guru

/uploads/community/dcd6b1ac1b5cee473da2eefbea2ef2675512ecce_0.jpg

sorry , heb de foto’s “een beetje kleiner gemaakt”

vorige mogen vervangen worden door deze

Bijdrager
    guru

Bijdrager
    nookie

En weg is de contrast in de bladeren en bomen…

Bijdrager
    guru

da’s makkelijk op te lossen met graduate filters of een fill light op de bladeren ; heb hier snel ff iets gepost om de Tp te laten zien hoe de waas gedeeltelijk weg te nemen door te spelen met filters .

Bijdrager
    Ir.Bob

Echt weg krijgen kan niet, wel gedeeltelijk wat aan te passen met curves of levels. Eventueel moet je die erin ‘brushen’ in Aperture, anders ben je wellicht zoals hierboven detail in de rest van de foto kwijt.

Bijdrager
    boerke

Al met al is de originele foto het mooist.

Wat is er mis met die nevel… Zo zag het er toch uit.

Bijdrager
    ramrod

Er is dus niet echt veel aan te doen,jammer van de vergezichten dan ,die komen nu minder fraai over .

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.