9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Waarvoor heeft MS Office security updates nodig?

Ik werk nog steeds met Office 2011. Ik vind dat gebruiksvriendelijker dan de hogere versies.

Maar Office 2011 wordt niet meer ondersteund.

Waarvoor heeft MS Office eigenlijk security updates nodig? Je zit daarmee toch niet veel op het internet als je gewoon tekstverwerking en layout doet of een spreadsheet bewerkt. Ik krijg wel regelmatig via mail bestanden van derden die een Windows machine gebruiken.

Ik had eraan geacht nog een paar jaar onder Sierra of High Sierra met Office 2011 voort te doen. Of is dat een verkeerde beslissing?

Bijdrager
    TheBigZ

Mac Hammer Fan op 17 oktober 2018 om 20:37

Waarvoor heeft MS Office eigenlijk security updates nodig?

Waarom heeft Adobe Flash Player security updates nodig?

https://helpx.adobe.com/security.html

https://portal.msrc.microsoft.com/en-us/security-guidance

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Microsoft Outlook wat een onderdeel is van Microsoft office heeft een internet verbinding nodig. Dus ook als je b.v. alleen maar met Word bezig bent heeft de Office suite wel op enig moment verbinding met het internet. Naast Outlook werkt ook het Microsoft Document Connection onderdeel met internet. De security updates zullen dan ook voornamelijk voor deze onderdelen zijn. Gebruik je deze echter niet, dan zal het geen kwaad kunnen als je daar geen updates meer voor krijgt.

Bijdrager
    /dev/enschede

Tsja… je hoort het wekelijks op radio en TV; zorg voor updates. Maar ja, misschien zeggen ze dat wel voor niks…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het hangt er vanaf waar het over gaat.

De gewone gebruiker is nooit een doelgroep geweest voor hackers. Die jagen achter bedrijven aan en andere organisaties met gevoelige info. Daarom is de kans dat de gewone burger gehackt wordt bijzonder klein. Ik heb sinds 2007 internet en mede door het feit dat de Mac ‘van nature’ minder gevaar loopt dan Windows nog nooit een probleem gehad op dit terrein. (Ook niet via een torrent download met 8 drives vol) Maar dat zou vast anders zijn geweest als ik niet thuis zat maar b.v. voor de dienst werkte die Wilders moet beschermen…

Bijdrager
    pruus

Als jij documenten van anderen, ook van hen die je niet kent, opent, dan kan het zijn dat een macro in het bestand verstopt zit, ja ja, ook excel, die rare dingen doet op jouw computer. Daar zit de crux van de beveiliging. Dus zaak dat je alleen van vertrouwde partijen de documenten opent. Dus ja, je loopt risico zonder een update. En ja, ook met de update, omdat telkens nieuwe gaten/methodes gevonden worden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 17 oktober 2018 om 22:01</p>
    De gewone gebruiker is nooit een doelgroep geweest voor hackers.

Behalve dan diegenen die botnets op willen zetten, of betaalgegevens buit proberen te maken, of andere op zich kleine dingen willen doen die grote gevolgen kunnen hebben.

Het voornaamste gevaar aan programma’s als Word en Excel is dat er een macrotaal in zit die vanalles op het systeem kan doen, dus een document met een kwaadwillende macro erin kan allerlei ellende veroorzaken, voor jou of voor een ander — dat is (een deel van de reden) waarom er beveiligingsupdates zijn voor dit soort programma’s.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

of betaalgegevens buit proberen te maken

Daar helpt geen enkele security update tegen aangezien dat b.v. via een phishing mail of babbel truc gebeurt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Met een keylogger of een programma dat schermafbeeldingen maakt kan dat ook best goed.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.