7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MDF

Waarvoor dienen ITunes “temp” bestanden ?

In de map Itunes (Gebruiker / Muziek / ITunes) staan bij mij héél veel bestanden met de naam ITunes Temp gevolgd door een nummer (van 001 tot en met 1996).

Op het icoontje van de file dat een iTunes muziekbestand voorstelt staat telkens DATA. De bestandsgrootte van elk bestand is gemiddeld 6,9 MB. En als je zo een paar duizend bestanden hebt loopt dit nogal op in schijfruimte…

Weet iemand waarvoor deze bestanden dienen ?
    En kan ik deze bestanden zomaar zonder enig nadelig gevolg verwijderen ?
    Alvast bedankt voor je reactie !

Bijdrager
    MDF

Weet er echt niemand of iTunes temp bestanden weg mogen ? Nemen heel veel plaats in beslag…

Bijdrager
    Ruben
    ”MDF”

Weet er echt niemand of iTunes temp bestanden weg mogen ? Nemen heel veel plaats in beslag…

Geen idee… ik zou het gewoon een proberen met een paar. Bij mij staat er in elk geval geen enkel tmp bestand in mijn iTunes folder. Heb je misschien een iPod? Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Bijdrager
    MDF

Ik heb geen iPod…

Ik kan uiteraard er enkele weggooien maar ik weet absoluut niet of en aan welke audio-file ze gekoppeld zijn.

Als ik de info opvraag van het bestand krijg ik als inhoud “iTunes-databasebestand”.

Raar hé ?

Moderator
    unSOUND

En als je ze nu eens verplaatst naar een andere map, en dan iTunes open gooit?

Gaat ’t fout, kun je ze altijd nog terugzetten…

P.S. net als iRuben heb ik ze ook niet staan…. dus ze lijken me overbodig… :?

Bijdrager
    HRH

Ik had ze ook staan (10.2.6, iTunes 4.0) en even bekeken met BBedit. ‘T zijn gewoon databases met wat je hebt gedraaid / beluisterd. Ik heb ze weggepleurd. Geen probleem. :D

Bijdrager
    Ruben
    ”unSOUND”

En als je ze nu eens verplaatst naar een andere map, en dan iTunes open gooit?

Volgens mij gaat dat niet werken. Dat is een “fout” die ik al ex-Windowzer ook maakte in het begin. Dan wist ik niet waar een bestand voor was, dus flikkerde ik het in de prullenbak en keek of alles nog werkte. Helaas heeft UNIX vaak toch wel door waar het bestand gebleven is en haalde deze het gewoon uit de prullenbak. Dan dacht ik dus dat alles nog werkte en leegde ik vrolijk de prullenbak, waarna het vervolgens toch niet meer werkte.:-P

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.