11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

Waartoe dient het bestand ProAppsSystemID ?

Na het overzetten van TM backup van mijn gestolen iMAC naar een MacbookPro vraagt Aperture telkens opnieuw om mijn gegevens en registratiecode.

AppleCare adviseert een cleaninstall te doen, dan Aperture te installeren en daarna alle data en instellingen van TM over te zetten. Nog al een tijd rovende actie en afwijkend wat de meeste Appledealers & sites adviseren.

Ik heb het bestand ProAppsSystemID uit /Library/Application Support/ProApps verwijderd en nu kent Aperture weer mijn naam en licentienummer zonder dat ik het opnieuw heb ingevoerd (dus van de oude iMAC).

Waartoe dient de file ProAppsSystemID ? Het enige wat in file zichtbaar is met Terminal is het Airport ID van de computer en het pad waar de ProAppsSytemID staat.

Kan je die file ongestraft verwijderen?
    Zo ja, waarom bestaat die file dan?

Bijdrager
    Hansi2124

Als je een schone installatie doet en je zet daarna je data en instellingen weer terug, heb je feitelijk alles voor niets gedaan. Je zet immers al het oude weer gewoon terug….. Dus ik zet mijn vraagtekens bij die medewerker van Apple Care.

Wat dat bestandje precies inhoudt weet ik niet, want ik heb ook geen Aperture.

Bijdrager
    Ir.Bob

Als ik me niet vergis is het de license-file van Aperture (en andere pro-apps zoals FCP). Als je die verwijderd, zul opnieuw je licentie code in moeten voeren. Dit bestandje bevat dus feitelijk de informatie die je daar invoert, zodat je het niet telkens opnieuw moet doen.

In een PB heb je aan mij de output van de terminal laten zien. Dat daarin je airportID (MAC-adres) en het pad voorkomt waar ProAppsSytemID staat. heeft helemaal niks met het bestandje zelf te maken, maar is gewoon de manier waarop de terminal werkt.

Overigens is er ook nog een ander bestand verantwoordelijk voor de Aperture Licentie: /Library/Application Support/ProApps/Aperture Systems ID. Volgens mij moet je die ook weggooien om een licentie te ‘resetten’.

P.s. In al deze licentie files wordt de UUID van de Mac meegenomen, zodat er maar een machine tegelijk binnen een netwerk Aperture kan draaien op een standaard licentie. Dit is mogelijk de reden waarom het mis gaat met je transitie naar een nieuwe Mac; die heeft een andere UUID dan de oude. Wat ik alleen niet snap is dat normaal gesproken de migratie-assistent rekening houd met dit soort dingen. Of heb je niet via de migratie-assistent overgezet?

Bijdrager
    Svartvatten

Ik ken de migratie assistent niet. Ik heb de nieuw computer aangezet, kreeg de schermvraag (3 keuzes) of hij bestanden moest terugzetten van een 1 /andere computer, 2 /een HD of 3/nog iets anders (ben ik vergeten wat). Ik heb gekozen voor de hardeschijf want daar staat de TM Backup op. Daarna was hij 6 uur bezig en stond de oude situatie, ruim 760Gb, op nieuwe MacBook.

De keuze vraag bij het aanzetten lijkt wel op migratie assistent.

Bijdrager
    Ir.Bob

De keuze bij de eerste keer aanzetten is ook de migratieassistent.

Inactief
    Anoniem

Waarom wil je dat bestand eigenlijk verwijderen, je weet niet eens wat het is. Zomaar wat rommelen in de Library is niet aan te raden als je niet weet waarmee je bezig bent.

Bijdrager
    Svartvatten

Klopt, ik had hem geparkeerd en inmiddels weer teruggezet omdat het verwijderen het probleem tijdelijk oploste maar niet definitief.

Bijdrager
    Ir.Bob

Heb je inmiddels geprobeerd met het bestand wat ik hierboven noem (/Library/Application Support/ProApps/Aperture Systems ID)?

Bijdrager
    Svartvatten

Het bestand Aperture Systems ID staat niet op mijn Macbook. in de map /Library/Application Support/ProApps/ staat alleen ProAppsSystemID, een uitvoerbaar Unix bestandje van 1 Kb en een map Internal Plug-Ins. Daar in staan weer div. sub mappen enzo voort. Geen indicatie dat iets met Aperturte te maken heeft.

/uploads/community/14fc89a1a1bbdf907578c3c7ef2df5ad5c5b92c0_0.png

Bijdrager
    Svartvatten

Het bestand Aperture Systems ID staat niet op mijn Macbook. in de map /Library/Application Support/ProApps/ staat alleen ProAppsSystemID, een uitvoerbaar Unix bestandje van 1 Kb en een map Internal Plug-Ins. Daar in staan weer div. sub mappen enzo voort. Geen indicatie dat iets met Aperturte te maken heeft.

/uploads/community/14fc89a1a1bbdf907578c3c7ef2df5ad5c5b92c0_0.png

Bijdrager
    Svartvatten

Geen oplossing, begonnen met een clean install.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.