13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Waarschuwing voor de Epson Perfection V100 Photo

Omdat op deze site altijd positief wordt gesproken over de Epson-scanners, heb ik de eenvoudige Epson Perfection V199 Photo aangeschaft.
    Over de volgende mankementen heb ik echter nog niemand gehoord, noch op deze site, noch in de beschreven kwalificaties van de fabrikant:
    -Na de installatie willen enkele programma’s niet meer opstarten, tijdens het opstarten stoppen ze: Adobe Photoshop CS2, Adobe Photoshop Elements 3, en Canvas. Het schijnt aan de Twain-plugin te liggen, als je die weghaalt, starten de Photoshops beiden we weerl op, maar valt er niet meer uit deze twee programma’s te scannen e.d. Aan Canvas is niets meer te doen. Dit probleem is bij Epson bekend, maar wordt nergens door Epson vermeld!
    -Het blijkt niet mogelijk te zijn rechtstreeks te printen, vanaf de scanner, naar de printer, als de printer niet van Epson is! Terwijl die functie wel op de scanner zit. Een grote leugen dus. Ook dit blijkt bij navraag bij Epson bekend te zijn, maar wordt nergens vermeld!
    Vooral deze laatste onvolkomenheid vind ik behoorlijk kwalijk. Dat lijkt erg op de overtreding die Microsoft volgens de Europese Wetgeving, een boete heeft opgeleverd.
    Ik heb spijt van mijn aankoop, en wil met dit bericht iedereen waarschuwen als je deze scanner overweegt aan te kopen. Niet doen dus!!

Moderator
    Strifer

dank voor de waarschuwing! apparaat terug en ruilen voor een ander zou ik zeggen! ik heb zelf een hp all in one die probleemloos werkt, na voorheen altijd losse printer en scanner van epson te hebben gehad. de scanner deed het altijd perfect, ook dat twain geval. ook met die programma’s. maar ja.. oudere scanner en oudere software. ik vond vooral de afdrukkwaliteit van de printers van epson bijzonder tegenvallen. en ja.. deze is bij mij bij hp een stuk beter.

Bijdrager
    Macfan1965

Ik heb zelf uitgebreid met de Epson V350 Photo scanner getest.
    (en geinstalleerd op 2 iMac’s), maar geen problemen ondervonden met het werken met zowel Photoshop Elements 2, 3 en 4

Verder ben ik zeer tevreden over deze scanner, en vooral de mogelijkheid op 2 dia’s tegelijk te scannen

Bijdrager
    MacBeer

Ik had er bijna eentje gekocht omdat ik die hele diamodule wat tegenwoordig op de EPSON’s zit niet nodig heb. Het valt me vies tegen van EPSON. Die gasten maken tegenwoordig toch de beste scanners voor het semi-pro gebied.

Bijdrager
    sedikit
    ”Macfan1965″

Ik heb zelf uitgebreid met de Epson V350 Photo scanner getest.
    (en geinstalleerd op 2 iMac’s), maar geen problemen ondervonden met het werken met zowel Photoshop Elements 2, 3 en 4

Verder ben ik zeer tevreden over deze scanner, en vooral de mogelijkheid op 2 dia’s tegelijk te scannen

Maar, ik heb het duidelijk over de Perfection V100. En ik ben benieuwd of je met jouw type ook rechtstreeks kunt printen naar een niet-Epsonb printer!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

De leverancier is verplicht er zorg voor te dragen dat het apparaat voldoet aan de eisen die je redelijkerwijs mag verwachten, en dat doet het niet.

Dus terug naar de winkel en vertellen dat het apparaat niet voldoet.

Bijdrager
    sedikit

Ik ga inderdaad deze scanner terug brengen. Heb inmiddels een klacht ingediend bij Epson Nederland, omdat dat probleem met Photoshop al lang bij hun bekend had moeten zijn. Maar het ernstigste vind ik het bewust verzwijgen van de onmogelijkheid om met een niet-Epson printer direct te kunnen printen. Voor een dergelijke ordinaire, verborgen, koppelverkoop is onlangs Microsoft nog door Europa beboet.

Bijdrager
    hans dorsman

Heb je de nieuwste software/driver van het internet af gehaald?
    Mijn Epson printer werkt perfect na installatie van de driver van het internet, dus zou dat met jouw scanner best ook zo kunnen zijn.

Ik heb nog even gekeken, de nieuwste versie is van 30 oktober 2006.

Hans

Bijdrager
    sedikit

Uiteraard dat ook gedaan. Maar het probleem bleef: PS sartte niet meer op, tenzij de Twain Plugins in Export/Import verwijderd werden. Maar dan kon je de scanner niet meer in die programma’s oproepen. Maar het allerergste, ik zei het al, was dat je niet vanuit deze scanner rechtstreeks kon printen. Tenzij, en dat vind ik echt schandelijk, je een Epson-printer hebt. En dat ging mij allemaal te ver. ik heb dat ding teruggebracht, en heb nu de CanoScan 8600F. Wel wat duurder, maar echt formidabel!

Bijdrager
    QriZ24

Een vreemd probleem!

Ikzelf heb sinds enkele weken de Epson V350 maar hier werkt alles (gelukkig) als een zonnetje

Canon scanners zijn ook prima hoor!

Bijdrager
    sedikit
    ”QriZ24″

Een vreemd probleem!

Ikzelf heb sinds enkele weken de Epson V350 maar hier werkt alles (gelukkig) als een zonnetje

Canon scanners zijn ook prima hoor!

Misschien dat het door mij beschreven probleem zich alleen voordoet bij de V100. Maar heb je toevallig wèl een Epson printer erbij?! Maar wat een beetje symptomatisch is: mijn klacht bij Epson is nog steeds niet beantwoord….

Bijdrager
    GeryKa

Ik heb afgelopen weekend ook de Canoscan 8600F gehaald en had gisteren ook even een zelfde probleem als hierboven van het niet meer kunnen starten van Photoshop CS2. Toen heb ik een update van Adobe naar 9.02 toegepast waarna het opstarten weer ging.
    Rechtstreeks printen is niet mijn bedoeling en heb ik dus nog niet geprobeerd. Ik heb de scanner gehaald met als doelstelling om al m’n negatieven te digitaliseren.

Ik ben tot nu toe nog niet zo overtuigd van m’n aankoop vanwege de snelheid (telkens opwarmen van de lamp) en de software (in de driver zijn sommige keuzes niet beschikbaar). Maar misschien moet ik nog wat verder experimenteren met de instellingen…

@sedikit
    Aangezien jij hem al langer hebt, hoe bevalt jou de Canoscan tot nu toe?

Bijdrager
    sedikit

@GeryKa,
    Hij bevalt mij nog steeds uitstekend! Zie verder PB.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.