12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    spruit

waarschuwing verjaardagen

is dit mogelijk om standaard bv een dag of 2 voordien een waarschuwing te krijgen? (ical, mobileme, iphone)
    kwestie van op tijd een cadeau te kunnen kopen…:wink:

Bijdrager
    bartje

Dat kan je in iCal gewoon bij herinnering instellen hoor.

Bijdrager
    pieter010

Als je de verjaardagen bedoelt die je ingevuld hebt bij je Contacten dan kan dat helaas niet.

Je kan hiervan wel een calender van aanmaken in iCal maar meer ook niet.

Ik heb zelf een scriptje die 1 keer in de week mij een mail stuurt wie er jarig is de komende week. Dit is echter niet echt ideaal.

Pieter

Bijdrager
    mollie319

je kunt in iCal bij de verjaardag van betreffende persoon een herinnering opgeven.
    Bericht
    of
    bericht + geluid
    of een emailtje
    etc.etc.

als je dan weer synct met je iPhone, krijg je een waarschuwing….

Marcel

Bijdrager
    spruit
    ”mollie319″

je kunt in iCal bij de verjaardag van betreffende persoon een herinnering opgeven.
    Bericht
    of
    bericht + geluid
    of een emailtje
    etc.etc.

als je dan weer synct met je iPhone, krijg je een waarschuwing….

Marcel

denk niet dat dit kan hoor, bij afspraken, ja, maar bij verjaardagen niet

Bijdrager
    bartje

Een verjaardag daar is toch als een ‘afspraak’ voor de hele dag?

Bijdrager
    spruit
    ”bartje”

Een verjaardag daar is toch als een ‘afspraak’ voor de hele dag?

klopt, als je hem manueel invoert. Maar dit werkt niet met verjaardag in adresboek

Bijdrager
    MouseMighty

Waarom is het zo moeilijk voor mensen die een oplossing willen voor een specifiek probleem duidelijk te zijn?

Waarchuwingen verjaardagen vs Automatische notificatie van verjaardagen uit Adresboek

Wat is een betere titel? Als je het antwoord van Pieter gelezen hebt:

”pieter010″

Als je de verjaardagen bedoelt die je ingevuld hebt bij je Contacten (dus Adresboek) dan kan dat helaas niet.

Je kan hiervan wel een calender van aanmaken in iCal maar meer ook niet.

Ik heb zelf een scriptje die 1 keer in de week mij een mail stuurt wie er jarig is de komende week. Dit is echter niet echt ideaal.

Dan had je allang contact gezocht met Pieter om netjes te vragen of je dit scriptje mocht hebben.

Dan iCal, je kan in iCal de verjaardagen invoeren (handmatig) en inderdaad als afspraak voor een gehele dag maken. Dit kan je wijzigen en allerlei notificatie’s op loslaten zie:

Kies je voorkeursmethode en leef je uit! :wink:

Bijdrager
    Roeland

@spruit: kijk misschien ook eens naar OmniGrowl i.c.m. Growl.

Bijdrager
    spruit

@ mighty mouse

Dank om mij te wijzen op mijn niet genoeg doordachte onderwerp van een vraag. Voor ik nog een topic start denk ik aan jou…hoe jij het zou doen…..
    Wat zouden wij doen, zonder/met zo’n gasten zoals jij……

@ roeland, thks :wink:

Bijdrager
    MouseMighty

Weet je wat? Neem je het toch niet aan? Jij hebt toch een probleem? Doe je de volgende keer nog makkelijker :HELP! kijken wat het dan oplevert? Beetje jammer maar je was nl de tigste die dag die een vaag topic starte met te weinig info. Resultaat is dat er eerst 4 pagina’s gediscussieerd wordt en dat er daarna pas blijkt dat het probleem anders is. Snappie? Gaat me helemaal niet om jou hoor maar is meer voor algemeen. ben je er overigens al uit wat/hoe je het gaat doen? Hebben anderen er ook iets aan aan men gaat zoeken op het forum.

Bijdrager
    pieter010

Hier is de link naar een stap voor stap uitleg hoe je via automator een script kan maken die een email stuurt van alle mensen die jarig zijn de komende X weken/maanden.

Het is echt een gemis dat je in iCal geen reminder kan hangen aan een kalender waarop je geabonneerd bent (want zo worden de verjaardagen uit de Adresbook verwerkt namelijk).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.