30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:

Bijdrager
    superrick

Waarschuwing over 10.3.3

Van mijn dealer kreeg ik volgende waarschuwing binnen:

Voor iedereen die Mac OS 10.3 gebruikt:

Apple heeft gisteren (16 maart) de Mac OS 10.3.3 update vrijgegeven die via
    Software Update beschikbaar is.
    Wij raden aan om deze update voorlopig NIET te installeren.
    Er zijn problemen geconstateerd bij het maken van PDF bestanden en het
    aansturen van sommige printers levert problemen op.

Mocht Software Update binnenkort melden dat er een Mac OS update beschikbaar
    is, sla deze dus dan even over.

Ik ondervindt deze problemen niet, iemand anders wel?

Bijdrager
    ParadoX

Ik heb hem er ook in en heb nog niets kunnen vinden dat niet goed werkt. Mijn muis schokt nu… beetje vreemd zal wel aan het matje ofzow liggen want ik heb er net nieuwe batterijen in gedaan.

Bijdrager
    dada1958

Geen problemen hier 8)
    Om welke dealer gaat het?

Bijdrager
    superrick

De naam van de dealer vindt ik niet zo belangrijk. Ik waardeer de actie van ze overigens wel. Beter zo dan dat ik er een updat inhad zitten die ellende geeft.

Ik had overigens de update, zoals denk ik de meesten hier, al lang en breed geïnstalleerd.

Bijdrager
    suicide

0 Problemen hier op een 12″ powerbook G4 en een powermac G4.
    Ook niet met printen en pdf’s genereren…. gaat voor mijn gevoel zelfs allemaal wat vlotter…

Bijdrager
    dada1958

Ik vind het een beetje paniekzaaierij en mosterd na de maaltijd…

Bijdrager
    Amsterdam

Geen problemen na update whatsoever.

Bijdrager
    JeePee

Bij mij draait alles op m’n iMac en iBook ook prima! Zelfs een heel stuk vlotter! Van m’n iMac heb ik het niet gemeten, maar dat ziet er met opstarten een heel stuk sneller uit. Mijn iBook is er zelfs 27 seconden op vooruit gegaan, dat staat overigens nog los van de inlog-bug in 10.3.2, want die had ik al verholpen.:P

Bijdrager
    michelvdb

En… waar haalt die dealer zijn informatie vandaan?

Bijdrager
    JeePee

Bij MacFixitForums zag ik wel iets staan, niet veel, maar iets.

Bijdrager
    nightf3v3r

Mijn Epson stylus photo R300 en Canon canoscan 5000f doen het uitstekend onder 10.3.3.
    Er is nog iets wat mij opvalt. 10.3.3 is misschien te kort uit om er zeker van te zijn, maar ik had altijd behoorlijk veel vastlopers die waarschijnlijk door mijn Vigor router werden veroorzaakt. Die heeft een firmware update nodig.
    Maar ik heb GEEN enkele vastloper of crash meer gehad in 10.3.3!
    Is er iemand met dezelfde ervaring?

Bijdrager
    nebbio

Geen problemen op de 12″ PowerBook hier. Alleen lijkt Mail een beetje in de war met wat spam is en wat niet.
    De iMac laat ik nog eventjes op 10.3.2 draaien: webserver, KDX, … “If it ain’t broken, don’t …”

Bijdrager
    dada1958

In nl.comp.sys.mac kon ik lezen dat deze waarschuwing van Mexpert kwam; hun website stelt weinig voor, ze handelen ook in windows-producten zo te zien.
    Stemmingmakerij dus :?

Bijdrager
    Castor

Er staat een flinke lijst van problemen op Macfixit, maar deze staat er niet bij.
    Ik snap dat het gebaar gewaardeerd wordt, maar enig onderzoek naar het probleem zou geen kwaad kunnen. Het lijkt zo een algemeen probleem, terwijl het blijkbaar specifiek voor hun opstelling is.

Zelf heb ik de betreffende klanten gemaild dat zij Software Update voorlopig even overslaan, terwijl ik samen met de rest van de snelle updaters in de wereld 10.3.3 test. Dat klinkt een stuk minder bedreigend.

Bijdrager
    barbar25

Ik heb de update er ook al op staan en tot nu toe geen problemen.

Om je permissies te repareren hoef je de panther cd biet te gebruiken. Gewoon via schijfhulpprogramma. De cd is enkel nodig als je de HD wilt inspecteren of herstellen.

Bijdrager
    suicide
    ”superrick”

De naam van de dealer vindt ik niet zo belangrijk. Ik waardeer de actie van ze overigens wel. .

Ik vind die naam eigenlijk wel belangrijk.
    Kan een reden zijn om te overwegen om daar wel / geen mac aan te schaffen.

Bijdrager
    rvanheukelum

Zowel hier in de studio als thuis de G4’s ge-update naar 10.3.3 zonder problemen.

Bijdrager
    Jordan_D

Ik vindt het wel zorgelijk dat zo’n bedrijf teksten als deze loopt te strooien.
    Aangezien er geen vuiltje aan de lucht is. Uiteraard zal er wel onverhoopt een mac gebruiker zijn die omdat hij niet zoveel knowledge heeft. Het aan de update laat wijten. Maar dan kan je net zo goed elke update al bij voorbaat niet willen installeren omdat er wat mis kan gaan.

Ik vindt dat als je zulk nieuws verspreid. Ook een gegrond argument moet hebben. En niet een geisoleerd geval van 1 a 2 gebruikers. Minstens een gevalletje of 10 a 15.

Bijdrager
    Pieter Floris

Had wel een probleempje na de udate: in het /etc/hostconfig bestand stond dat cups niet geactiveerd moest worden na opstarten. Dit moet wel zijn!!!

Cups werd niet gestart, dus ik had geen printers meer en kon er ook geen toevoegen.

Kan het probleem nergens terugvinden… dus zal de enige wel zijn :wink:

ps: permissies waren kapot, had ik gefixed (van cups en wat iAps).

Bijdrager
    Delta_T

Ik heb de update gedraaid op twee 17″ iMacs en één Dual G5 met OS X Server: No problems.

Kan trouwens niet echt iets nieuws ontdekken.. :?

Bijdrager
    Sad

Sommige mensen redeneren zo:

1) ik installeer een nieuwe update
    2) ik zie dat er 1 bestandje niet meer geopend wordt
    3) ik concludeer dat het aan de update ligt.

op punt 3 ga je de mist in; de kans is groot dat er een totaal andere oorzaak is!

Moderator
    Strifer

goed.. bij mij gaat alleen het geluid nu ineens harder na een user switch of een herstart. misschien ’s uitzetten. permissies herstellen heeft niet geholpen voor het geluid.

vaag he?

ik heb ook naar x-code 1.1 geupdate vandaag….

Bijdrager
    apenstaartje
    ”Strifer”

goed.. bij mij gaat alleen het geluid nu ineens harder na een user switch of een herstart. misschien ’s uitzetten. permissies herstellen heeft niet geholpen voor het geluid.

dit probleem heb ik al sinds 10.3.0 .. niet die herstart, maar wel bij het switchen van users.. daar zitten nog wel wat meer bugs in…;)

Bijdrager
    samb

geen enkel probleem met na de update, ook niet met pdf & printen … greetzzz …

Bijdrager
    Mando

Hiero idem… G5’s en G4’s geupdate en geen problemen.
    Mooi he zo’n systeem!

Bijdrager
    Marc

Draai 10.3.3 al sinds build 32,38,43, en nu 44… Nog geen enkel probleem ondervonden op mijn G4.

Bijdrager
    thd

alles werkt perfect na de update… enne ik maak nogal wat pdf’s per dag wwarvan het merendeel voor drukwerk. nergens problemen mee… zou wel heel graag wat meer details willen zien mbt de pdf problemen, want ik zie ze NIET.

Bijdrager
    Laiste

Update stond er meteen op, ben alleen maar voordelen tegengekomen tot nu toe… dus geen pdf trubbels, printertrubbels of iets in die geest… mijn Macje draait werkelijk als een zomerzonnetje 8)

Bijdrager
    Emarc
    ”digitalguru”

Draai 10.3.3 al sinds build 32,38,43, en nu 44… Nog geen enkel probleem ondervonden op mijn G4.

Zelfde geldt voor mij, al heb ik alleen build 32 er op gehad. Build 38 gaf bij mij een major kernel, hij liep al vast voordat uberhaupt het appeltje in beeld kwam, maar dat ff terzijde.
    PDF-en lukken niet? Niets van gemerkt, en ik maak er nogal wat. Printers die het niet meer doen, ook geen probleem (op mjn werk dan)
    Beetje een paniekmail van die dealer!

Bijdrager
    apenstaartje

ah op zich kan ik ze wel begrijpen hoor..
    ze hadden binnen 1 uur een paar klanten die problemen ondervonden, nadat ze dus de update hadden gedaan..

maar ik vermoed zoals hier ook al wel eerder was gezegd dat deze problemen waarschijnlijk al op de loer lagen, en bij de update (na prebinding ofzo) naar voren zijn gekomen.. of misschien waren sommige bestanden nog open en konden deze niet worden geupdate. Er kan zoveel zijn geweest…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.