16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    mactukkie

waarschuwing: illustraties kwijt in XPress 6.1

(ja natuurlijk is InDesign tig keer beter, maar veel wordt nog als XPress aangeleverd, dus ook daar moet ik in mee)
    Okee, what happened: na de installatie van de 6.1 update een paar weken geleden is het al een paar keer voorgekomen dat er na het aanpassen van een ouder XPress-bestand illustraties verdwenen zijn in de opmaak!
    Zonder dat er in die betreffende illustraties is gecorrigeerd, of zelfs zonder enige correctie in dezelfde pagina, worden sommige illustraties na het bewaren als 6.1 bestand niet meer weergegeven. Niet op beeldscherm, maar ook niet in de ‘Gebruikte illustraties’ lijst, m.a.w. de link is volledig verdwenen! In het XPress document rest alleen nog een leeg illustratie kader. Erg frustrerend, zeker als je het niet zo 1 2 3 ziet (een klein logo onderaan een pagina bijvoorbeeld).
    Dus voor diegenen die ook naar 6.1 zijn gegaan, let opski.
    En dan ga ik nu even Quark informeren.

Bijdrager
    cyp

jij hebt ‘m tenminste nog kunnen updaten naar 6.1
    ik krijg de update niet geïnstalleerd
    krijg als foutmelding ‘kan deze versie van xpress 6 niet updaten’
    weet jij misschien hoe/wat/waarom?

Bijdrager
    mactukkie

Geen idee, ik heb eerst de QuarkXPress 6.1 Updater gedownload (57mb), en daarna de qxpupdater61fix (2,7mb), en deze handmatig in de XPressmap vervangen. Alles ‘gewoon’ met Safari 1.2

Bijdrager
    rastabob
    ”cyp”

jij hebt ‘m tenminste nog kunnen updaten naar 6.1
    ik krijg de update niet geïnstalleerd
    krijg als foutmelding ‘kan deze versie van xpress 6 niet updaten’
    weet jij misschien hoe/wat/waarom?

Ja, omdat je een illegale versie gebruikt :)
    Alle versies die online circuleren (van de passport versie dan) lijken de retail versie te zijn, maar zijn eigenlijk nog een beta. (binnenkort houdt ie ook op te werken, let maar op) En op de beta werkt de updater niet.

Oplossing? Die kan ik je hier niet geven. Gewoon Adobe CS kopen!

Bijdrager
    mactukkie
    ”rastabob”

Oplossing? Die kan ik je hier niet geven. Gewoon Adobe CS kopen!

Hier volgt nog even de eerste regel van mijn beginbericht:

”mactukkie”

ja natuurlijk is InDesign tig keer beter, maar veel wordt nog als XPress aangeleverd, dus ook daar moet ik in mee

Als je de ANWB belt met de mededeling meneer mijn Fiat start niet meer, den zeggen ze ook niet da’s dan pech hebben, had u maar een Toyota moeten kopen.

My point: als iemand een probleem heeft met XPress dan heeft hij/zij een probleem in XPress, en met de mededeling koop InDesign schiet je dan niet veel op. Dus graag alleen informatieve stukken (zoals je eerste alinea) daar kunnen mensen wat mee.

Bijdrager
    dimelot
    ”mactukkie”

het al een paar keer voorgekomen dat er na het aanpassen van een ouder XPress-bestand illustraties verdwenen zijn in de opmaak!

Niet op beeldscherm, maar ook niet in de ‘Gebruikte illustraties’ lijst, m.a.w. de link is volledig verdwenen! In het XPress document rest alleen nog een leeg illustratie kader.

Ik heb dit zelfs ook al een paar keer gehad met Quark 4.11. Ik dacht in de eerste instantie dat hij de illustratie niet kon weergeven, maar toen ik bij gebruikte keek, was hij gewoon verdwenen.
    Ik heb wel gemerkt dat het wel om .JPG bestanden ging. Was dit bij jou ook het geval?

Bijdrager
    mactukkie
    ”dimelot”

Ik heb wel gemerkt dat het wel om .JPG bestanden ging. Was dit bij jou ook het geval?

Nope, met cmyk Photoshop tiffs. Ik heb het nog nooit eerder gemerkt, niet met 4.1, niet met 5, en niet met 6.0. Maar nu, na upgraden naar 6.1 al 3x in 2 weken.

Bijdrager
    rastabob

My point: als iemand een probleem heeft met XPress dan heeft hij/zij een probleem in XPress, en met de mededeling koop InDesign schiet je dan niet veel op. Dus graag alleen informatieve stukken (zoals je eerste alinea) daar kunnen mensen wat mee.

Chill mactukkie, ik was even op een zijspoor beland, mijn zinnetje over de ‘oplossing’ sloeg op dat quark 6.1 -update-probleem, en niet op jouwe. :innocent:

Wat jouw probleem betreft: ik heb wel problemen met verschuivende illustraties gehad in 6.0, dat bleek te verhelpen door de Enhanced preview extensie uit te zetten.
    Succes!

Bijdrager
    Daan Muller

Het probleem van de verdwijnende illustraties doet zich volgens mijn alleen voor bij het openen en weer opslaan van oudere (4.1) quark documenten van en op een server.
    Een oplossing (niet de meest productieve helaas) is in dat geval oudere quark documenten de eerste keer op het eigen systeem op te slaan en vervolgens naar de server te kopieeren.

Bijdrager
    mactukkie
    ”rastabob”

Chill mactukkie

Zal ik doen 8)
    enhanced preview: door de t-r-a-a-g-heid gebruik ik die amper. De XT wordt wel geladen maar geeft verder geen problemen.

@ Daan: kopieer je je illustraties dan ook allemaal naar je eigen mac, of volstaat alleen het saven van het XPr-doc?

Bijdrager
    Daan Muller

Volgens mij alleen je quark doc. Maar ik moet zeggen dat ik dit alleen van horen zeggen heb allemaal, ik ben het probleem bij ons (nog?) niet tegengekomen.

Bijdrager
    cyp

rastabob, je hebt gelijk, inderdaad een illegale versie,
    maar geen zin in een legale versie die niet werkt:D

Bijdrager
    Sasja

Ook wij hebben af en toe problemen met Quark 6.1 met beelden en tekst. Soms open je een document (wat je al een paar keer hebt geopend en bewaard hebt in Quark 6.1) en opeens zijn sommige beelden weg en soms ook delen van de tekst in één kader.

Is dit gewoon een bug waar we voorlopig mee moeten leven of is er een oplossing voor?

Wel bewaren we documenten, die nog in Quark 4 zijn gemaakt, eerst op de eigen mac en dan pas gaan ze naar de server. En we hebben ook legale versies van Quark.

Bijdrager
    IvoFontijn

Ik/wij hebben het volgende probleem in Xpress, elke keer als we een illustratie importeren krijgen we eerst de mededeling ‘kan standaard pad niet openen’ (daarna kunnen we wel gewoon verder gaan en importeren) maar dit is behoorlijk irritant.

Bijdrager
    Daan Muller
    ”Sasja”

Ook wij hebben af en toe problemen met Quark 6.1 met beelden en tekst. Soms open je een document (wat je al een paar keer hebt geopend en bewaard hebt in Quark 6.1) en opeens zijn sommige beelden weg en soms ook delen van de tekst in één kader.

Is dit gewoon een bug waar we voorlopig mee moeten leven of is er een oplossing voor?

Dit is een bekende bug met betrekking tot quark 4 documenten die onder dezelfde naam opnieuw op een server opgeslagen worden.

Bij documenten die al diverse malen als 6.1 zij opgeslagen zij wij het nooit tegen gekomen, ook op het quark forum is hier niets over bekend.

Bijdrager
    was frans

de oplossing van eerst lokaal opslaan zou moeten helpen, wij hebben er ook last van met 6.1 en lokaal opslaan voor het weer op de server te zetten helpt! Alleen het xpress document zou voldoende moeten zijn.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.