30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 1997)
  • Q:

Bijdrager
    marloez

Waarom zijn de bananen krom en andere vraagstukken…

Navond mensen!

Kent u dat? Het is mooi weer, je zit lekker buiten met de buurtjes of een paar vrienden, en ineens komen er vraagstukken voorbij waar je het antwoord even niet op weet… Waarom de bananen krom zijn weten we natuurlijk allemaal al, omdat de banaan een negatieve geotropie heeft.

Om er meteen maar 1 in te gooien waar wij nu even niet uitkomen:

Waarom zijn bananen eerst groen, en daarna geel en waarom zijn tomaten ook eerst groen maar daarna rood??

als er nog andere vraagstukken zijn…post ze hier!:D

Bijdrager
    Wiki Post

Andere vraagstukken des levens…

Dit is een topic in de Lounge en gaat niet over Apple of gadgets, het gaat over de vragen in het leven waar je van wakker ligt, van die kleine dingen die je je afvraagt en waar je niet zo makkelijk een antwoord op vindt. Van die kleine dingetjes in het leven, die verbazen, die je bezig houden, die discussies aan de bar oproepen…

Is het waterpeil van een rivier echt vlak? Waarom is de zee blauw? Hoe komen bananen aan hun gele kleur? Waarom hebben katten groene ogen? Hoe komt Denemarken aan zijn naam? Zomaar van die lullige vragen…

Bijdrager
    Zora la rousse

Heb je tijd om te denken met die hitte :??

Bijdrager
    Sad

tip: je mag alleen een vraag stellen als je ook de vraag boven je beantwoord. Zora is dus af!:)

Bijdrager
    Ruben

Ja, ik heb ook zo’n vraagstuk;

Stel nou dat je al heel lang een bepaald beeld hebt van iets… op een gegeven moment blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn als dat je dacht… ben je dan een illusie armer of een illusie rijker? De uitdrukking is volgens mij een illusie armer, maar naar mijn mening had je niet door dat het allemaal een illusie was totdat je daar achter kwam. Dus naar mijn mening ben je dan op dat moment een illusie rijker. Hoe denken jullie hier daar over?

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”Pliep”

tip: je mag alleen een vraag stellen als je ook de vraag boven je beantwoord. Zora is dus af!:)

WAAROM???

Bijdrager
    Sad

Ook al weet je niet dat iets een illusie is, het is er toch één. Als die dan niet waar blijkt te zijn, ben je de illusie dus kwijt.

Mijn vraag: wat is het verschil tussen een draadloze verbinding (er vanuit gaande dat die geen beperkt bereik heeft) en een verbinding met een oneindig lange draad (er vanuit gaande dat ook hier geen signaal verlies optreedt). Mijns inziens zijn ze gelijk.

Bijdrager
    Sad
    ”Zora
    ”Pliep”

WAAROM???

Je hebt echt niets beters te doen he?

:sotp:

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”Pliep”
    ”Zora
    ”Pliep”

WAAROM???

Je hebt echt niets beters te doen he?

:sotp:

Dat is niet waar. Ik heb een baan a.s. maandag. Ik ben gewoon cross-platform ;-).

Bijdrager
    Sad

:sotp: of wees bereid gemodereerd te worden naar <10.000 posts.

Bijdrager
    marloez

beetje meedenken over de eerste vraag is wel gewenst ja, anders wordt het een eindeloos vragen topic zonder antwoorden!

Dus…bananen: groen–> geel, tomaten: groen–> rood, Waarom?

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”marloez”

beetje meedenken over de eerste vraag is wel gewenst ja, anders wordt het een eindeloos vragen topic zonder antwoorden!

Dus…bananen: groen–> geel, tomaten: groen–> rood, Waarom?

Ander ingebouwd ICC profiel.

Bijdrager
    brinkey

Bananen zijn geel omdat je bananen pas kunt eten als ze geel zijn. Tomaten zijn rood, omdat je tomaten pas kunt eten als ze rood zijn.

ps iets wetenschappelijker Tomaat bevat Lysopeen een antioxidant die helpt tegen prostaatkanker, maar daarnaast een rooie kleur geeft.
    En de banaan kan vele kleuren hebben. Zo is de bakbanaan bekend in de kleuren groen, geel en rood.
    (met dank aan google)

Bijdrager
    marloez

@Zora
    met kleurprofielen aankomen slaat natuurlijk nergens op, wel een beetje on-topic aub

Bijdrager
    Ruben

Hey, niet meteen allemaal weer tegen Zora aan gaan pissen, anders krijg je met mij te maken! :innocent:

Bijdrager
    vogel

Waarom zitten de knopjes voor de vensters bij OS X linksboven en bij Windows rechtsboven?
    Okee, hoog nerd-gehalte maar ik vraag het me al tijden af.

Bijdrager
    Sad

@ruben: zzz

Bijdrager
    marloez
    ”Pliep”

Mijn vraag: wat is het verschil tussen een draadloze verbinding (er vanuit gaande dat die geen beperkt bereik heeft) en een verbinding met een oneindig lange draad (er vanuit gaande dat ook hier geen signaal verlies optreedt). Mijns inziens zijn ze gelijk.

het verschil zit m toch in de draad lijkt me:P
    hoe langer de kabel, hoe minder de kwaliteit
    en draadloos is weer zeer onderhevig aan magnetische storingen

Bijdrager
    marloez
    ”iRuben”

Ja, ik heb ook zo’n vraagstuk;

Stel nou dat je al heel lang een bepaald beeld hebt van iets… op een gegeven moment blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn als dat je dacht… ben je dan een illusie armer of een illusie rijker? De uitdrukking is volgens mij een illusie armer, maar naar mijn mening had je niet door dat het allemaal een illusie was totdat je daar achter kwam. Dus naar mijn mening ben je dan op dat moment een illusie rijker. Hoe denken jullie hier daar over?

het beeld wat je had blijkt dus al die tijd al een illusie te zijn, alleen wist je dat niet. Op het moment dat je erachter komt dat het niet waar is, ben je dus een illusie armer, alleen voelt het voor jou alsof je een illusie rijker bent. In het grote geheel bestond die illusie altijd al.

Bijdrager
    LoveBug356
    ”marloez”

het beeld wat je had blijkt dus al die tijd al een illusie te zijn, alleen wist je dat niet. Op het moment dat je erachter komt dat het niet waar is, ben je dus een illusie armer, alleen voelt het voor jou alsof je een illusie rijker bent. In het grote geheel bestond die illusie altijd al.

Je weet niet dat het een illusie is dus heb je geen illusie. Je kan dus niet armer worden door iets te verliezen wat je niet hebt.
    Je wordt dus een illusie rijker.

Bijdrager
    marloez
    ”LoveBug356″

Je weet niet dat het een illusie is dus heb je geen illusie. Je kan dus niet armer worden door iets te verliezen wat je niet hebt.
    Je wordt dus een illusie rijker.

maar de illusie was er wel al! en je kan je afvragen of je rijker wordt van een illusie:P
    [edit]
    een illusie is een waanvoorstelling, een droombeeld. Als je dus bv iemand leuk vind, dan zie je allemaal positieve dingen, je maakt een droombeeld. Als diegene uiteindelijk niet zo leuk blijkt te zijn, verdwijnt dat droombeeld, de illusie dus. En dan ben je een illusie armer.

Bijdrager
    Ruben

Als een man helemaal alleen op een hele grote vlakte loopt en er is in de verste verte geen vrouw te bekennen die ‘m kan horen… heeft ‘ie dan nog steeds ongelijk als hij iets zegt?:evil:

Bijdrager
    marloez
    ”iRuben”

Als een man helemaal alleen op een hele grote vlakte loopt en er is in de verste verte geen vrouw te bekennen die ‘m kan horen… heeft ‘ie dan nog steeds ongelijk als hij iets zegt?:evil:

dat zal wel aan je vriendinnenkring liggen ruben! ik vind nl helemaal niet dat alle mannen altijd ongelijk hebben!!

[size=7:38b2b7c04d]…wel vaak…maar niet altijd![/size:38b2b7c04d];)

Bijdrager
    Freek.
    ”vogel”

Waarom zitten de knopjes voor de vensters bij OS X linksboven en bij Windows rechtsboven?
    Okee, hoog nerd-gehalte maar ik vraag het me al tijden af.

Het volgende bewijs dat een Mac logischer en gebruiksvriendelijker in elkaar zit. Onze kijk- en werkrichting gaat van linksboven naar rechts beneden.

Bijdrager
    marloez
    ”FreekMac”

Het volgende bewijs dat een Mac logischer en gebruiksvriendelijker in elkaar zit. Onze kijk- en werkrichting gaat van linksboven naar rechts beneden.

ik maar mn blonde hoofd breken…is het hartstikke logisch!:P

nieuwe vraag:

waarom hebben bijen/wespen/hommels geel-zwarte streepjes?

Bijdrager
    Saskia_sas

antwoord: Heel wat insecten vallen door hun levendige tinten op, zoals de gele en zwarte strepen van wespen en bijen. Ook zijn vele van deze felgekleurde insecten giftig of hebben ze angels. Die kleuren betekenen een waarschuwing. Opgepast dus voor vogels en andere dieren dat zij ze maar beter niet kunnen aanvallen.

de vraag van felix en ik:

waarom weet wenkbrauw-haar dat het meestal niet langer mag worden dan eenpaar mm, maar groeit baardgroei gewoon door?

Bijdrager
    fistkikker
    ”iRuben”

Ha! Deze vraag is net zoiets als die van die illusie. Eigenlijk heeft die man altijd al gelijk gehad. Alleen is er geen vrouw om (ongeacht of hij gelijk heeft of niet) een heel verhaal te beginnen, er allerlei zaken bij te halen, om hem er vervolgens met een sterk staaltje vrouwen logica ‘aan te tonen’ dat hij geen gelijk heeft. Zelfs als hij met bewijs komt zegt de vrouw ‘maar toch heb je gewoon geen gelijk”.
    Wat is waarheid? De illusie die je had voordat hij als illusie ontmaskerd werd? De waarheid die je spreekt, maar ontkent wordt door een vrouw?

Om kort te gaan, hij had al gelijk, alleen is er nu niemand om het hem te geven. Heeft hij dan nog wel gelijk? En doet zijn gelijk er nog wel wat toe?

”Saskia_sas”

waarom weet wenkbrauw-haar dat het meestal niet langer mag worden dan eenpaar mm, maar groeit baardgroei gewoon door?

Een baardhaar wordt oud, die groeit heel lang. Een wenkbrauwhaar groeit veel korter. Kortere levensduur, kortere haar.
    Geldt overigens ook voor hoofdhaar tegenover schaamhaar. Ik ben blij dat mijn schaamhaar niet zo lang groeit als mijn hoofdhaar.

En nu deze, laten we deze maar doen: is de mens wel in staat tot objectieve waarneming?

Bijdrager
    Ruben
    ”Saskia_sas”

Volgens mij groeit wenkbrauw haar net zo lang door, maar valt het eerder uit waardoor de lengte van baardharen niet bereikt wordt. Daarmee is natuurlijk wel meteen weer een nieuwe vraag ontstaan…

Bijdrager
    fistkikker
    ”iRuben”

Volgens mij groeit wenkbrauw haar net zo lang door, maar valt het eerder uit waardoor de lengte van baardharen niet bereikt wordt. Daarmee is natuurlijk wel meteen weer een nieuwe vraag ontstaan…

psies. Niewe vraag. Wat bedoelt Ruben? “Groeit net zo lang door maar valt eerder uit”? Groeit hij na het uitvallen door tot baardhaarlengte dan?

Bijdrager
    Saskia_sas

baardhaar groeit in iedergeval wel sneller dan wenkbrauw haar…. maar beantwoord ook niet de vraag…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 1997)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.