6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Waarom verplaatsen icons steeds na opstart?

Tussen alle Tiger-koorts, waar ik me nog in moet verdiepen (is het echt de moeite waard als je net een iMac G5 hebt met Panther?) een klein vraagje over een kleine irritatie. Bij al mijn Macs – en dat zijn er wel een paar! – is het zo dat na opstarten en ook na sluimerstand de icoontjes van de Macintosh HD en bijvoorbeeld iDisc steeds op een andere plaats staan. Een kleine irritatie, maar toch vervelend. Hoe komt dat? En is het te voorkomen, dat je steeds je HD icoon weer bovenaan moet zetten?

Bijdrager
    buzz

Moet je even kijken onder weergave van de finder, bij weergaveopties.
    Hier kun je op verschillende manieren je icons rangschikken.
    Kies je voor behoud rangschikking dan schuiven ze steeds netjes op.

Bijdrager
    MacAanZee

Ja, maar dan gaan ze op vaste plekken in rijen onder elkaar staan en kan je ze niet dichter bij elkaar zietten als je dat wilt. Dat vind ik ook niet prettig. Maar waarop schiet het HD icoontje en ook de iDisc steeds naar een andere plek bij opstarten/wakker worden uit sluimer?

Bijdrager
    vic

wel, ik had ook zo iets, het lijkt er op dat dat het icoontje van de harde schijf wat “ruimte” nodig heeft…

plaats de mappen die er het dichtst tegen staan ietsje verder dan ze nu staan, heb ik ook gedaan, en blijven ze staan (althans bij mij), je kan eens proberen…

succes!

Bijdrager
    MacAanZee

ga ik proberen. Maar ik blijf het raar vinden. Ze staan normaal zo’n halve centimeter van elkaar, maar na opstarten of na sluimer staat ‘ie 10 of 20 centimeter verder.

Bijdrager
    Tweety

Mijn Desktop heb ik ‘Behoud rangschikking’ aan staan.
    Als je ook op raster aan zet, dan staan ze inderdaad altijd met een bepaalde afstand van elkaar, dat vind ik niet mooi, dus die heb ik uit staan.

De vensters heb ik rangshikking uit staan, dan blijven de files en folders daar staan waar ik ze gelaten heb. later kan ik altijd wel de opruim mogelijkheid aan zetten als het te erg wordt. :wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.