11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bassbug

Waarom vergeet Mail steeds zijn password?

Ik heb last van Mail dat die zijn password steeds vergeet.
    Ik heb alleen last van bij POP van mijn provider. Van Gmail account vergeet die het niet.

Bijdrager
    iJoost

Hij vergeet het wachtwoord niet. Het is een probleem met de bereikbaarheid van de betreffende mailserver. En dan vraagt ie dus voor de zekerheid of je wachtwoord wel goed is. Maar als dat wachtwoord goed gewerkt heeft dan is dat helemaal het probleem niet. Niet telkens opnieuw weer gaan invullen (met kans op tikfouten) maar klik op Annuleren en probeer het later gewoon weer opnieuw.

(En voor het verbeteren van de beschikbaarheid van die mailserver moet je natuurlijk bij je provider aankloppen. Maar dat begreep je al.)

Bijdrager
    bassbug

Dat wist ik niet.
    Met bereikbaarheid bedoel je dat de mailserver bij de provider af en toe eraf ligt of dat die overbelast is waardoor het even niet ‘aankan’?

Ik deed steeds Cancel inderdaad maar op een gegeven moment ben je het zat en wil je weten waarom het zo loopt.

Mijn provider is overigens Online (vroeger Orange)

Bijdrager
    Horloge

hallo

bij mij gebeurd dat ook sinds kort
    ik annuleer en probeer later opnieuw

groet

Bijdrager
    iJoost
    ”bassbug”

Met bereikbaarheid bedoel je dat de mailserver bij de provider af en toe eraf ligt of dat die overbelast is waardoor het even niet ‘aankan’?

Ja.

Dat kan de server zelf zijn maar het kan natuurlijk ook de weg er naar toe zijn.

Moderator
    Poezenbeest
    ”iJoost”

Hij vergeet het wachtwoord niet. Het is een probleem met de bereikbaarheid van de betreffende mailserver. En dan vraagt ie dus voor de zekerheid of je wachtwoord wel goed is. Maar als dat wachtwoord goed gewerkt heeft dan is dat helemaal het probleem niet. Niet telkens opnieuw weer gaan invullen (met kans op tikfouten) maar klik op Annuleren en probeer het later gewoon weer opnieuw.

(En voor het verbeteren van de beschikbaarheid van die mailserver moet je natuurlijk bij je provider aankloppen. Maar dat begreep je al.)[/quote1Heb je deze reactie niet al eens letterlijk gepost in december?

Ik heb het alleen met Orange, of hoe dat tegenwoordig ook heet… Geen probleem, want dat adres gebruik ik alleen voor die achterlijke nieuwsbrief van die lui zelf…

Bijdrager
    Oppie
    ”Zerk”
    ”iJoost”

Hij vergeet het wachtwoord niet. -knip-

Heb je deze reactie niet al eens letterlijk gepost in december?

Komt deze vraag dan niet al vele jaren voorbij?
    (Ja dus; zijn al tientallen topic’s over!)

Bijdrager
    iJoost
    ”Zerk”

Heb je deze reactie niet al eens letterlijk gepost in december?

Eerlijk vers getikt…
    Maar bij sommige vragen heb ik wel eens wat last van deja lu, ja.;-)

Bijdrager
    Bintje

De mailserver met Online vind ik sowieso brak. Had mijn Online adres eerst in thunderbird maar na een paar dagen moest ik ook telkens mijn wachtwoord invullen. Heb het er dus maar uitgegooid. Mijn Gmail adres werkt wel gewoon.

Bijdrager
    Caatje1992

Ik heb ook een probleem met het invoeren van het wachtwoord via Mail op mijn Macbook.
    Via xs4all heb ik gewoon een emailadres met bijpassend wachtwoord, en ik weet zeker dat het wachtwoord klopt want bij xs4all kan ik er gewoon mee inloggen. Alleen bij Mail niet! Mail geeft steeds aan dat het wachtwoord niet klopt, maar dat is dus wel het geval! Hierdoor kan ik alleen berichten versturen, maar niet ontvangen en dat is erg vervelend!
    Wie kan mij helpen?! :innocent:

Bijdrager
    iJoost

Klik hier.

Of als het nog niet eerder goed gewerkt heeft dan kan het in tegenstelling tot wat de foutmelding doet vermoeden ook best een van de andere instellingen zijn. Klik dan hier.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.