8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ruudvan

waarom start mijn iTunes telkens op en start afspelen???

Beste allemaal,heel lang niet meer geweest maar heb toch weer een vraagje, heb hier en daar al gezocht maar kom er niet uit!

iMac 2010, alles bijgewerkt max geheugen, alles up to date, laatste software,nooit last, tot op de laatste paar weken!

alles wordt automatisch bijgewerkt! (weet ook niet meer precies wanneer ik dit aan heb gevinkt! maar ja, is wel oke, zal wel niet goed zijn denk ik,oke paar strafpunten van onze hardliners ben ik bang voor, sorry!

Itunes start telkens op, ook als ik niet aan computer zit, begint ie ineens te spelen, gezellig hoor maar doet het ook als ik niet wil, tijdens werkzaamheden of zo.

In ieder geval vast bedankt voor de eventuele support!

Bijdrager
    essiw

Klinkt alsof er iets mis is met je toetsenbord, en er de knop in wordt gedrukt die voor de functie “play” zorgt. Probeer eens in te schakelen dat je eerst de “fn” knop moet indrukken voordat de F knoppen iets kunnen doen (ergens in instellingen van je mac).

Overigens zolang je regelmatig backups maakt is het accepteren van automatische updates niet zo’n heel groot probleem.

Bijdrager
    ruudvan

Hoi, nee want het gebeurt ook als ik niet achter de mac zit, 15 minuten gelden, zit de krant te lezen in andere kamer, hoor iTunes afspelen, een half deel van een lied en stopt daarna weer uit zich zelf.

Had iTunes daarvoor zeker weten gestopt, had het zelfs geprobeerd met geforceerd stop, mac stond nog wel aan, geen sluimer of zo, mac staat overdag altijd aan pas s’avonds gaat ie op sluimer.
    Doe niets met de F knoppen, ook nooit gedaan.

en ja ik heb time machine, krijg overigens wel vaak het strandballetje de laatste tijd!
    groet Ruud

Bijdrager
    essiw

^Ik zeg ook niet dat je zelf wat met het toetsenbord doet, ik zeg dat er (waarschijnlijk) iets mis is met je toetsenbord. Het lijkt er namelijk op alsof je toetsenbord (zonder dat jij iets doet) signalen doorgeeft om te starten met afspelen. Die functie zit op een apple toetsenbord (bij mij F8 maar dat kan verschillend zijn), dus raad ik je aan om de Fn (functie) optie in te schakelen om te kijken of je toetsenbord dan geen signalen doorgeeft. Met die optie ingeschakeld moet het toetsenbord namelijk zowel de “fn” knop als de F8 knop doorgeven. Als dit het probleem oplost dan weet je dus dat je toetsenbord het probleem is en niet iets anders.

Bijdrager
    ruudvan

beste essiw, je raad opgevolgd, heb de laatste 3 uur geen iTunes meer gehoord!

so far so good!!, in ieder geval bedankt voor de hulp:)

groet ruudvan

Bijdrager
    essiw

Mooi om te horen, betekend echter wel dat er iets mis is met je toetsenbord. Maar omdat je die F-knoppen toch niet gebruikt hoeft dat niet zoveel uit te maken

Moderator
    Mac Daddy

Dat lijkt inderdaad op een toetsenbord probleem. Voor de zekerheid kan je, als die mogelijkheid hebt, het toetsenbord nog op een ander apparaat aansluiten en kijken wat er dan gebeurd.

@essiw
    : Hoe weet jij dat ruudvan zijn functietoetsen niet gebruikt? Ik gebruik ze nog best vaak voor mijn werk namelijk.

Bijdrager
    essiw

^Omdat hij dat zelf vermeld 4 posts boven die van jou. Hij zegt hier “Doe niets met de F knoppen, ook nooit gedaan”.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.