10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    ido

Waarom print Illustrator niet scherp ?

Hoi allemaal!

Ik heb een vraag die ik niet met de zoekfunctie kon vinden..

Sinds kort worden de tekstdocumenten die ik direct vanuit Illustrator of Indesign print, gerasterd
    (lees onscherp en rafelig) afgedrukt. Als ik eerst een pdf van het bestand aanmaak wordt er wel haarscherp geprint door mijn Brother 2040 Laserjet printer.

Ik heb het gevoel dat er systeem-lettertypes ontbreken, hoe kan ik dat controleren / verhelpen ?

bijvoorbaad dank,

Ido.

G5 imac 20″ – OS 10.4.8

Bijdrager
    chm

zal wel iets met flattening te maken hebben , heb je je instellingen al eens nagekeken

Bijdrager
    MacBeer

Heeft dit niks met ‘postscript’ te maken? Of is dat nog Quarkiaans?

Bijdrager
    ido

Bedankt voor jullie reacties!

ik ben er helaas nog niet uit ..
    Kan ik ergens post-script presets downloaden voor Adobe programma’s?

Ido.

Bijdrager
    Heedless

Ik merk zelf dat inDesign eigenlijk standaard met een raster print. Ik maak er daarom altijd een .pdf van.

Maar volgens mij kan je deze dingen wel instellen bij de printopties

Bij print > advanced>custom kan je bijv aangeven of je als raster of als vector wil printen en hoeveel ppi

Ik denk dat je gewoon wat met de settings moet gaan spelen

Bijdrager
    Onno Groesz

Dit zijn mijn instelling voor zwarte tekst in InDesign:

Als ik kies voor ‘nauwkeurig uitvoeren’ in plaats van verzadigd zwart dan wordt de tekst gerasterd.

Bijdrager
    AppelJuice

Je hebt volgens mij een Postscript compatible printer nodig om direct illustratror files van uit indesign te kunnen printen.

Als je er eerst PDF van maakt print je al via een postcript (pdf) ppd. Hierna kun je vanuit acrobat wel scherp printen.

Bijdrager
    WOZ

Je hebt volgens mij een Postscript compatible printer nodig om direct illustratror files van uit indesign te kunnen printen.

Jep. Dus geen inktjet printertjes of goekope lasjerjets. Wil je dat wel dan maak je eerst een pdf en omzeil je het postscript probleem.

Bijdrager
    MvE

Dat gedonder heb ik ook met mijn Brother printer en helaas print een PDF hier ook niet scherp.

Bijdrager
    WOZ

Lekker! Nou wg met dat ding!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.