12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Timono98

waarom kopen jullie allemaal en iphone??

hallo
    waarom kopen jullie allemaal een iphone?
    ik snap het niet. hij is niet waterdicht, je zit permanent aan ios vast en
    tegenwoordig zijn er al genoeg betere/snellere/mooiere toestellen…
    ik ben benieuwd waarom, wat jullie redenen zijn voor die keuze.
    leg eens uit…

Bijdrager
    tarun

1 Niet iedereen heeft een waterdicht toestel nodig.
    2 iOS zie ik als voordeel, niet als nadeel. Veel apps beschikbaar. Goede en prettig werkende interface.
    3 Sneller is niet gelijk aan beter. Sneller heeft alleen zin als het toestel ook doet wat jij wilt.

Je moet zelf nagaan wat je zoekt. Wil je een toestel met aan fantastische camera (41MP) dan kies je een Nokia. Heb je een hekel aan Apple dan …

Bijdrager
    KarelWillem

– iOS is zo veel fijner dan Windows 8 of Android

– De App Store van Apple biedt echt ongelooflijk veel meer kwalitatieve apps

– De samenwerking tussen alle Apple apparaten (en software) is fantastisch

– AirPlay (zowel video als geluid) is zoveel beter dan alle trucjes die Android hiervoor biedt

– Er zijn voor de iPhones ongelooflijke hoeveelheden accessoires te koop (docks, kabels, hoezen, speakers, laders, auto’s:) )

– De restwaarde van een iPhone is ongelooflijk veel hoger dan van een 2e hands Android (om niet te spreken van andere os’en)

– Er zijn geen mooiere toestellen (of je moet op veel veel los plastic kicken)

– Had ik de apps al genoemd?;)

– n.b.: bij mijn weten zijn er niet zo bar veel telefoons ‘waterdicht’. Ooit een Galaxy in het water gedumpt?

– Ooit een Android-phone-app gekocht en daarna geprobeerd die op je Android-tablet te zetten? Schrikken hè?
    Bij iOS is elke belangrijke app of geschikt voor beide, of in 2 uitvoeringen te krijgen.

Bijdrager
    Timono98

ja daar hebben jullie wel een punt. plastic is inderdaad stom.
    maar stoort het niet dat jullie zoveel apps moeten kopen…
    En geen nfc. En de restwaarde maakt mij niet uit. Als m’n mobiel kapot is is ie kapot.
    Ik zal erover nadenken bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

Zoveel apps moeten kopen?? Ter vergelijk met wat?

Er staan duizenden (nee, tienduizenden minstens) gratis apps in de App Store.
    Voor vrijwel elke doelgroep is een goede gratis app te krijgen.
    En dan bedoel ik ook ècht goede apps.

Voor navigatie, fotografie, tekstverwerking, fotobewerking, games, etc.
    Je noemt het, en er is een mooie gratis app voor.

NFC wordt vrijwel nergens nog gebruikt.
    Bovendien is een stickertje of een pasje achter in een hoesje even effectief.
    Dat hoeft niet persé ingebouwd te worden in je telefoon.

De restwaarde maakt mij wel uit.
    Want zelfs kapot levert een iPhone nog een bedrag op, waarvoor je een nieuwe Android telefoon zou kunnen kopen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    Timono98 op 20 januari 2013

ja daar hebben jullie wel een punt. plastic is inderdaad stom.

Aluminium kan ook niet praten.:D

NFC? Nee, dat doen wij gewoon via een berichtje (iMessage/email (of zelfs Whatsapp)), gedeelde Photostream of via de social media.

Apps moet je niet kopen, dat mag.
    Ik heb een aantal spelletjes en handige Apps gekocht, maar het merendeel van mijn Apps is gewoon gratis en kwalitatief zeer goed! (Bij een aantal Apps heb je dan reclame (maar dat is op andere telefoons niet anders) maar als je je daar echt aan stoort, of als je de App zo goed vindt dat je de developer er wel voor wilt betalen, dan koop je de App gewoon.)

Bijdrager
    Stirf

NFC is meer dan dat. Over een paar jaar gebruiken we de functionaliteit allemaal als vervanging voor de chipknip.

Bijdrager
    KarelWillem

NFC is meer dan wàt?

Als vervanging voor de chipknip? Je bedoelt die geweldig populaire flop?
    Echt van mijn leven niet gebruikt, en ook nog nooit nodig gehad.

En dan nog: dat hoeft niet in je telefoon te zitten. Plakkertje er op. Pasje in je zak, hoesje, etc.

Bijdrager
    100percentme
    Geblokkeerd
    Anoniem

Karelwillem heeft geen auto en komt van platte land ;).
    Komop, parkeren is chippen. En chippen is als een parkeer kaart. En de snoep automaat werkt er ook graag mee.

Afin, waarom iphone ? Omdat als ik op android toestel de s in tik, er 0,001 sec vertraging in zit. En dat is met alles zo. aantikken en 0,001 sec vertraging.

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja, parkeergarages.

Heel gek, maar al die garages waar ik in kom kun je (ook) gewoon pinnen, of je creditcard gebruiken.
    En hebben ze dat niet, kun je er ook nog van die papiertjes inschuiven, of van die metalen rondjes.

Wat niet wegneemt dat NFC dan nog steeds niet IN je telefoon hoeft te zitten.

En ik vind Android ook nog steeds troep (en ik kan er over mee praten, want we hebben een Android-tablet gehad).

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, geen parkeer garage. parkeren op straat. voor de winkel. Ik heb geen losse 20 euro op zak om in parkeer automaat te doen in amsterdam.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.