13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Misja

Waarom kan iPhoto niet op de achtergrond werken?

Dames, Heren
    Tijd voor een onnozele vraag, puur uit interesse.
    Waarom moet je iPhoto (voor Imovie en IDVD geldt hetzelfde) altijd minimaliseren om hem draaiende te houden? Anders gezegd: waarom kan je niet op het rode kruisje van iPhoto drukken, zonder dat het programma sluit? Is daar een reden voor?

Moderator
    unSOUND

Dat is al vaker gevraagd…. met het rode kruisje sluit je een venster. Aangezien iPhoto uit slechts 1 venster bestaat sluit iPhoto dus ook automatisch af… niet helemaal handig, dat ben ik met je eens.

Persoonlijk druk ik altijd appeltje-H als ik iPhoto even niet nodig heb.

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom zou je iPhoto actief willen houden als er geen scherm meer is om actief te zijn?

Zou een beetje onzin zijn om het scherm weg te klikken met het rode balletje.
    Want dat is het enige scherm dat iPhoto vormt. Zonder dat scherm IS er geen iPhoto.

Bijdrager
    Brainiac

[command] + H. Opgelost.:)

Edit: had unSOUND zijn post gelezen maar toch niet gezien dat hij het al vermeld had.:P

Bijdrager
    Misja

Then, gentlemen, apple-H, it will be!

Bijdrager
    Wallinator
    ”KarelWillem”

Waarom zou je iPhoto actief willen houden als er geen scherm meer is om actief te zijn?

Zou een beetje onzin zijn om het scherm weg te klikken met het rode balletje.
    Want dat is het enige scherm dat iPhoto vormt. Zonder dat scherm IS er geen iPhoto.

Zeker wel, stel je wilt een foto bewerken in een apart venster. Dan zit je alsnog vast aan het hoofdvenster, want als je dat sluit, sluit ook het bewerkvenster.

Bijdrager
    joeph
    ”KarelWillem”

Ik zet vaak mijn iPhoto aan omdat ik de netwerk share van iPhoto gebruik,
    dan is het uitermate onhandig dat hij meteen afsluit! :wink:

Bijdrager
    Bor

je kan alle programma’s met [command] +h verbergen, of in het programma menu verberg xxxx of verberg andere kiezen

Bijdrager
    Tomovich

Per toeval ben ik op dit topic gekomen maar als je Safari met het rode kruisje sluit, dan is de app toch niet volledig afgesloten terwijl dit met iPhoto wel zo is.

Bijdrager
    michelvdb

Zo’n ‘consistente features’ kom je ook tegen met Help Viewer, en een reeks andere…

[correctie]
    iTunes uit de opsomming, waarin het voorbarig terecht kwam, gehaald.

Bijdrager
    1984
    Bor op 30 december 2006

je kan alle programma\’s met [command] +h verbergen, of in het programma menu verberg xxxx of verberg andere kiezen

En je kunt zien welke programma’s open staan door ?tab te toetsen en ze weer zichtbaar maken en met ?Q sluit je ze.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Is het de jaarlijkse Wek de Dode Threads tot Leven-week of zo?;)

Tomovich op 30 augustus 2010

als je Safari met het rode kruisje sluit, dan is de app toch niet volledig afgesloten terwijl dit met iPhoto wel zo is.

Dat is omdat iPhoto een programma zonder documenten is, en dat ook geen functies meer vervult wanneer het hoofdvenster niet zichtbaar is. Voor zulke programma’s wordt aangeraden dat ze stoppen wanneer het hoofdvenster gesloten wordt.

Safari en Teksteditor, bijvoorbeeld, hebben documenten en horen dus open te blijven zodat de gebruiker snel een nieuw document kan maken. iTunes, bijvoorbeeld, speelt muziek af, maar gebruikers willen misschien dat venster niet de hele tijd zien, dus stopt het programma níet wanneer het venster gesloten wordt.

Bijdrager
    Tomovich

Lijkt me logisch.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.