8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    HP

[Opgelost] Waarom kan ik niet zelf mijn instellingen wijzigen?

Hallo, deze nieuwe Mac eigenaar heeft jullie hulp nodig.

Ik ben de enige en daarmee hoofdgebruiker van mijn iMac maar toch kan ik bij de Systeemvoorkeuren heel veel niet bedienen. Zoals in de Energiestand, zie hieronder. Op het hangslot klikken haalt niks uit. Ik merk ook dat vele andere functies niet bediend kunnen worden. Hoe kan ik deze “aan” krijgen?

Dank!

Printscreen

Bijdrager
    mtooster

Je moet toch echt op het hangslot klikken. Dan verschijnt normaliter een venster waar je je wachtwoord in moet voeren.

Bijdrager
    HP

er gebeurt helaas helemaal niks wanneer ik 1 keer klik of dubbelklik op het hangslot. Vandaar mijn vraag… (ik snap het ook niet)

Bijdrager
    jv65

Heb je een beheerdersaccount?

Als u de instellingen in Systeemvoorkeuren niet kunt ontgrendelen
    Voor het aanbrengen van bepaalde wijzigingen op de Mac, wordt u gevraagd om de gebruikersnaam en het wachtwoord van een beheerdersaccount in te voeren. Accounts met een blanco wachtwoord werken mogelijk niet.

https://support.apple.com/nl-nl/HT203127

Hier nog wat info: http://www.informit.com/articles/article.aspx?p=1946752&seqNum=4

Bijdrager
    HP

Ja, bij Gebruikers staat er Beheerder onder mijn naam. Programma’s installeren e.d. lukt ook gewoon

Bijdrager
    HP

Aaah… het lukt inmiddels: ik heb eerst bij Gebruikers het hangslot aangeklikt. Toen opnieuw opgestart en nu kan ik het hangslot ook bij Energiestand aanklikken! thanks!

Bijdrager
    jv65

Je kan ook het aantal hangsloten beperken.

Systeemvoorkeuren > Beveiliging & privacy > Algemeen > Geavanceerd (rechtsonder) en dan vinkje weghalen bij ‘Beheerderswachtwoord vereist voor toegang …..’.

Bijdrager
    HP

oke, ga ik doen. bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.