12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Waarom kan ik niet installeren met NPM?

Wat een fucking gedoe altijd met dat Terminal geneuk. 🙄

Bijdrager
    trillseeka

Misschien ff sudo proberen?

Bijdrager
    TheBigZ

Of ergens anders de zaken laten neerzetten:

https://johnpapa.net/node-and-npm-without-sudo/

Bijdrager
    Shmoo

Stel ik zou Node en NPM weer proberen te verwijderen – wat qua plezier gelijk staat aan bij je schoonmoeder op bezoek gaan. En daarna zou ik deze dingen installeren via Homebrew, krijg ik dat ook hetzelfde gezeur of niet omdat het in Brew geïnstalleerd wordt?

En veel belangrijker, moet je dan altijd eerst het brew commando typen voordat je npm kunt gebruiken of kun je dan ook gewoon npm Install pakketje en doe je ding typen.

Bijdrager
    TheBigZ

Ik heb node en npm gewoon op de standaard manier geinstalleerd (zonder Homebrew). Dat werkt prima.

Ik gebruik npm om React Redux apps mee te maken.

Bijdrager
    Shmoo

Dat heb ik ook gedaan, via de Node.js website maar dan direct op de homepage. Linkse optie LTS (for most people) .pkg downloaden en dan gewoon installeren door op OK, OK, OK te drukken. Geen aanpassingen of zoiets. Toch krijg ik dat irritante gedoe met niet de juiste rechten hebben wanneer ik iets wil installeren.

Ik ben potverdorie gewoon ingelogd als Admin. Ik heb maar één account op mijn computer.  ☹️

Bijdrager
    TheBigZ

Maar heb je ‘sudo’ gebruikt?

sudo npm install -g lighthouse

Bijdrager
    Shmoo

Dat lukte ook al niet, dat was het eerste dat ik online vond.

Mijn vingers jeuken om met een FTP app die folder(s) op te zoeken en dan de CHMOD rechten te veranderen, maar dan ga je dingen doen waar je echt niet aan moet beginnen. Da’s je huis proberen te voegen met een breekijzer.

Bijdrager
    GoeieDag

Is dit geen gevalletje ‘disable SIP’?

Bijdrager
    Shmoo

Het is gelukt. Al heb ik geen idee wat ik nu gedaan heb. 🤓

Door npm test te runnen kwam ik er ook achter dat ik geen package.json bestand meer had in de Home folder. En dat klopt, die had ik ooit weggegooid omdat ik dacht dat deze van Composer was.

Nu werkt het wel en kan ik mijn testjes uitvoeren.

Bedankt voor het meedenken. 👍

Bijdrager
    /dev/enschede

Als je met ‘chown -R’ alle entries in /usr/local even van jezelf maakt werkt het wel.

Met sudo is niet echt de goede weg 😱

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.